תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד מיקרוסופט ישראל: “הנתבעת אינה מאפשרת לקהל לקוחותיה לממש את האחריות על מוצרי החומרה בניגוד לדין”

14:06 04.12.2020

קטגוריות: חומרה והיקפי משפט

תגים: ,

ביום רביעי בבוקר (2.12.2020) דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד מיקרוסופט ישראל: “הנתבעת אינה מאפשרת לקהל לקוחותיה לממש את האחריות על מוצרי החומרה בניגוד לדין”; “התביעה מוגשת בשם “כלל הציבור אשר החזיק בידיו מוצר חומרה של המשיבה בתקופת האחריות (למעט Xbox) בכל זמן שלא ניתן היה לממש את האחריות + כלל הציבור אשר ביקש לממש את האחריות על מוצר חומרה כאמור ובמשך תקופת האחריות ולא קיבל את השירות ו/או לא הצליח לממש את האחריות, כתוצאה ממעשי ו/או מחדלי המשיבה”.

התובע בתיק זה הוא חזי כהן. “התובע הוא אדם פרטי אשר נמנה על לקוחות הנתבעת והחזיק מקלדת ארגונומית של מיקרוסופט מסוג Microsoft Natural Ergonomics Keyboard 4000 בתקופת האחריות, אשר ביקש לממש את האחריות שיש לו על המקלדת ונתקבל בהיעדר אפשרות למימוש האחריות”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה זו הוא בכך שהנתבעת מסכלת ולא מאפשרת לקהל לקוחותיה לממש את האחריות שיש להם על מוצרי החומרה שלה, במסגרת תקופת האחריות, בטענה כי יש כרגע ‘תקלה זמנית’ באתר שבמסגרתו צריך לפנות, להזין את הנתונים ולבקש את מימוש האחריות, ואין כל אלטרנטיבה למימוש האחריות מלבד להמתין פרקי זמן לא ידועים לצורך תיקון אותה תקלה”.

“כך ממש, נכון ליום זה, התובע לא הצליח לממש את האחריות על המקלדת התקולה הייתה ברשותו 30 ימים, וכל שנענה ע”י נציגי הנתבעת כי ‘מודעים לתקלה’, הם ‘מבינים את התסכול’ – אך אין בידיהם כל פיתרון אחר וכפי שנציגי הנתבעת הודו בעצמם, במשך התקופה הזו אין כל אפשרות לממש את האחריות על כל מוצרי החברה של מיקרוסופט (למעט מוצרי Xbox).

“בלית ברירה, רכש התובע מקלדת חלופית זהה בעלות של 209 ₪.

“כל זאת באמתלה כי הנתבעת ‘עדיין עובדת’ על ‘תיקון ליקוי’ בקישור אינטרנטי, שמסיבה השמורה לנתבעת בלבד, ניתן לממש את האחריות אך ורק במסגרת אותו הקישור”.

“הנה, איפוא, בחלוף 30 ימים ומשטרם תוקן ‘הליקוי’ בקישור ומשנכון לכתבי שורות אלו ממש, עדיין לא ניתן לממש את האחריות על מוצרי הנתבעת כאמור, מוגשת תובענה זו ואף מתוך תקווה שהליך זה יהווה זרז לנתבעת לעמוד בהתחייבויותיה ולהעניק את האחריות לה התחייבה לקהל לקוחותיה”.

לכתב התביעה צורפו תמלולי 4 שיחות שנערכו עם נציגים של חברת מיקרוסופט.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד רועי ורשבסקי.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך בכתב התביעה המקורי].