תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד 4 חברות “בשם כל מי שקיבל שירותי אספקת אינטרנט מאחת המשיבות וממועד מסויים החלה המשיבה לחייב אותו בתשלום למרות שלא נתנה לו שום שירות בעדו”

ב- 2 בנובמבר 2020 הוגשה לבית-המשפט המחוזי בתל אביב תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד ארבע חברות “בשם כל מי שקיבל שירותי אספקת אינטרנט מאחת  המשיבות וממועד מסויים החלה המשיבה לחייב אותו בתשלום למרות שלא נתנה לו שום שירות בעדו”.

התובעים בתיק זה הם ד”ר מנשה כוכבי ולב גורודצקי. התביעה הוגשה באמצעות עו”ד פרופ’ עומר דקל.

הנתבעים הם: חברת 012 סמייל טלקום בע”מ, חברת 012 טלקום בע”מ, חברת פרטנר תקשורת בע”מ וחברת נטוויז’ן 013 בע”מ.

תביעה זו דומה לתביעה נפרדת שהוגשה לאחרונה אף היא באמצעות עו”ד פרופ’ עומר דקל ועוסקת בנושא “לקוחות רדומים” הממשיכים להיות מחוייבים גם לאחר שנפרדו מספקית שירות האינטרנט/טלקום שלהם ועברו לחברה אחרת.

ב- 30 באוקטובר 2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הוט נט שירותי אינטרנט: “גובה מלקוחותיה לשעבר (לקוחות רדומים) כספים ביתר, גם כשהיא יודעת או צריכה לדעת שאלה חדלו מלקבל את שירותיה”.

לדברי כתב הטענות בתביעה החדשה, “המקרה הפרטי של המבקשים יוכיח: בשני המקרים שולמו למשיבות תשלומים במשך שנים מבלי שהתקבל שירות בעדם. החיוב פסק רק לאחר פניות יזומות אל המשיבות”.

כתב התביעה מציין גם את משרד התקשורת בהקשר זה: “התופעה של חיוב בתשלום של לקוחות ‘רדומים’ היא ככל הנראה תופעה רווחת. תעיד על כך העובדה שלפי דיווחים התקשורת משרד התקשורת צפוי להסדיר אותה […] נראה שמשרד התקשורת פועל להסדיר את הבעייה שבעטיה מוגשת הבקשה דנא אם כי לא פורסמה על-ידו באופן פורמלי הסדרה זו”.