תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הוט נט שירותי אינטרנט: “גובה מלקוחותיה לשעבר (לקוחות רדומים) כספים ביתר, גם כשהיא יודעת או צריכה לדעת שאלה חדלו מלקבל את שירותיה”

12:16 30.10.2020

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת הוט נט שירותי אינטרנט בע”מ בטענה כי היא “גובה מלקוחותיה לשעבר (לקוחות רדומים) כספים ביתר, גם כשהיא יודעת או צריכה לדעת שאלה חדלו מלקבל את שירותיה”. התובע בתיק זה הוא שחר ולר.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “הנתבעת מעניקה ללקוחותיה שירותי גישה לאינטרנט. עניינה של בקשה זו בכך שהנתבעת מקבלת תשלומים כספיים בשיעורים ניכרים מלקוחותיה לשעבר למרות שהיא לא נותנת שירות בעדו.

“המתכונת הטיפוסית שבעטייה זוכה הנתבעת לתשלום שלא כנגד מתן שירות הינה זו שבה לקוח שהתקשר עימה בעבר מחליט להפסיק את ההתקשרויות עימה מתוך כוונה לקבל שירותי גישה מחברה אחרת, אך למרות כן הנתבעת ממשיכה לחייב אותו בתשלום.

“כאשר מתרחש מצב הדברים המתואר לעיל הופך הלקוח מנקודת מבטה של הנתבעת ללקוח ‘רדום’. לקוח ‘רדום’ הוא לקוח המשלם ללקוחה תשלום עבור שירות אולם אינו מקבל ממנה כל שירות.

“הנתבעת יודעת (ולכל הפחות – יכולה לדעת) שהיא גובה תשלום שלא בעד שירות מלקוחות ‘רדומים’. היא יודעת שלקוח ‘רדום’ אינו צורך את שירותיה והיא יכולה להניח שלקוח כזה עושה כן מחמת טעות או בורות. למרות כן, ככל הידוע, הנתבעת לא נקטה פעולה כלשהי על-מנת למנוע את התופעה של לקוחות ‘רדומים’. כתוצאה מכך מקבלת הנתבעת מידי חודש תשלומים בשיעור ניכר מלקוחותיה שהיא אינה מעניקה להם כל שירות”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד פרופ’ עומר דקל.