תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר תקשורת בגין משלוח לכאורה של Spam; היקף התביעה הקבוצתי: 2.5 מיליון ₪

כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה, לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה  ב- 15 בספטמבר 2020 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר תקשורת בגין משלוח לכאורה של 11 הודעות Spam. “עניינה של התובענה הייצוגית שאישורה מתבקש בבקשה זו הינו משלוח פרסומות תוך הפרת הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת ותוך “הטרדה אחרת” כהגדרתה בסעיף 2 לחוק הגנת הפרטיות.

התובעים בתיק זה הם עו”ד אוהד שמילוביץ, פנחס שמילוביץ [אביו, פנסיונר של שירות הביטחון הכללי] וליאת שמילוביץ [אשתו של עו”ד אוהד].

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “הנתבעת, חברת התקשורת המובילה בישראל (למעלה מ- 2,500,000 מנויי סלולר) בחרה, בכוונת מכוון, לשלוח לכלל מאגריה בין לקוחותיה ובין אם לאו, בין אם קיבלו הסכמה מפורשת ובין אם לאו, ובין אם הסירו עצמם מרשימת התפוצה ובין אם לאו, דבר פרסומת ומבלי ליתן את הכותרת המתאימה לכך בגוף ההודעה וללא אפשרות של הנמען להסיר עצמו מרשימות התפוצה של הנתבעת.

“חמור מכך, הנתבעת פועלת בצורה בוטה וגסה, וממשיכה במשלוח פרסומות לכל מי שמסיר עצמו מרשימות התפוצה שלה ועל אף שהיא טוענת כי הם חסומים מקבלת פרסומות.

“דברי הפרסומת מטעם הנתבעת נשלחים ללא הסכמת הנמענים ומבלי שהנתבעת מתייחסת להודעות הסירוב המפורשות שנשלחות אליה על-ידי הנמענים וממשיכה להטריד אותם בשיגור דברי פרסומת נוספים גם לאחר קבלת הודעות הסירוב כאמור.

“התובעים 1 ו- 2 לקוחות הנתבעת מזה שנים ארוכות, הסירו עצמם מרשימות התפוצה של הנתבעת (כפי שהנתבעת עצמה טוענת) בשעה שתובעת 3 מעולם לא נתנה את הסכמתה המפורשת כנדרש בהוראות סעיף 30(א) לחוק התקשורת.

“על אף האמור לעיל, הנתבעת בחרה לשלוח לתובעים פרסומות במטרה להניעם להוציא כספים דרך עידוד צריכה של שירותיה, וזאת תוך הפרה בוטה של הוראות חוק התקשורת”.

בכתב התביעה במקרה זה מצויין כי בשעתו הוגשה תביעה קטנה בנושא [ת”ק 12482-11-18, שמילוביץ נגד פרטנר]. אז נדחתה תביעתו של התובע 1 “שמעולם לא נתן הסכמה מפורשת וקבע כי הנתבעת הסירה את פרטיו של התובע 1 ביום 15.7.2018”. [הערת עורך Read IT Now: עפ”י מערכת “נט המשפט”, פסק הדין ניתן בבית-המשפט לתביעות קטנות בפתח תקוה ב- 25 בינואר 2019; כבוד הרשמת הבכירה זהבית אלדר הטילה על התובע תשלום של 1,500 ₪ הוצאות הנתבעת].

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוסי גבאי.