תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד דואר ישראל בשל היעדר נגישות לבעלי מוגבלויות בסניף הדואר פל ים בחיפה; היקף התביעה הקבוצתית: 7.5 מיליון ש”ח

לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד דואר ישראל בשל היעדר נגישות לבעלי מוגבלויות בסניף הדואר פל ים בחיפה; היקף התביעה הקבוצתית: 7.5 מיליון ש”ח

התובע בתיק זה הוא אייל רוזנצוייג, מוגבל בניידות המתנייד בכיסא גלגלים חשמלי. התובע מעיד על עצמו בכתב הטענות כי “מזה שנים רבות הנני פעיל חברתי למען מימוש זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. בין היתר הנני מנהל ביחד עם אימי (הגב’ תרצה רוזנצוויג) בהתנדבות את עמותת יחדיו יד ביד – טירת כרמל”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “הנתבעת מחזיקה ו/או מפעילה את הנכס  ברחוב פל ים בחיפה המשמש כסניף דואר. מדובר בסניף ראשי שבסמוך לו מצויים עסקים רבים, משרדי ממשלה, בית-המשפט וכיוצ”ב. למיטב ידיעת התובע, במרחק של 5 ק”מ מהנכס  אין בנמצא סניף דואר נוסף, שהוא נגיש לאנשים עם מוגבלות […] הנכס אינו נגיש לאנשים עם מוגבלות כך שקבלת שירות ציבורי בנכס כרוכה באי נוחות של ממש וכך גם השהייה בנכס.

“לעניין היעדר הנגישות בנכס, התובע מפנה לחוות דעתה של אדר’ דנה לוין ברקאי, מורשית נגישות מבנים תשתיות וסביבה, והגב’ שרון זליגר שמואל, מורשית נגישות שירות”. כתב התביעה מפרט את כל הליקויים בנושא הגיות בסביבת סניף הדואר ובתוכו.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יעל דיין.