תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד בזק: אינה מציגה – במהלך שיחת מכר על לקוחות – את המחיר המלא של העיסקה (מחיר כולל מע”מ)

ביום ראשון (15.9.2019) בשעה 21:25 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה תביעה חדשה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד בזק בשם כל אלה שהתקשרו עימה בהסכם לקבלת שירות, במחיר שהוצג בפניהם במהלך שיחת המכר קודם לכריתת החוזה ביניהם. רק בהמשך, לאחר שהחוזה כבר נכרת, כשהלקוח מקבל את חשבונית המס בגין התשלום שהוא משלם עבור השרות, הוא נוכח לדעת שהמחיר גבוה ב- 17% מהמחיר המוסכם (עקב תוספת מע”מ).

התובעת בתביעה זו היא סאיג דויא תושבת חיפה. היא מוצגת בכתב הטענות כשכירה (מנהלת חשבונות) אולם, “בד בבד, ועל רקע המיומנות שלה באפיית עוגות מעוצבות, המבקשת מציעה שירות של מכירת עוגות לאירועים משפחתיים, ימי הולדת וכיוצ”ב. המדובר בעיסוק נלווה וצדדי לעבודתה העיקרית, בבחינת שידרוג של תחביב, אשר נעשה מביתה. המבקשת נרשמה לצורך פעילות זו כ’עוסק פטור’ לפי חוק מס ערך מוסף”.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “תובענה זו באה לשים קץ להתנהלות תכססנית ומתוחכמת של המשיבה, אשר כל תכליתה היא להעשיר את קופתה. המשיבה אינה מציגה ללקוחותיה, במהלך השיחה בה השירות מוצע ללקוח, את המחיר המלא שהיא עתידה לגבות עבור השירות, קרי – מחיר הכולל מע”מ. רק בהמשך, לאחר שהחוזה כבר נכרת, כשהלקוח מקבל את חשבונית המס שהוא משלם עבור השירות, הוא נוכח לדעת, שלמחיר המוצג מתווסף מע”מ.

“כך, במהלך שיחת המכר, המשיבה מציעה את השירות במחיר אטרקטיבי ומפתה, המושך את העין ואת הלב, בעוד שהסכום שהיא גובה בפועל, עולה על המחיר המוצג והמוסכם”.

“התביעה מתייחסת לשירות של חברת בזק – שירות אישי של קידום מכירות אינטרנטי לעסקים קטנים באמצעות אתר אינטרנט B144”.

לדברי כתב הטענות, ב- 12.12.2018 פנתה נציגה של חברת בזק אל התובעת והציעה לה כלי פרסום אינטרנטי באתרים שונים ובהם גוגל, פייסבוק, וואלה, יד2 ואחרים. “המבקשת לא ששה לרכוש את השירות” אלא שנציגת המכירות מטעמה של חברת בזק “הפליאה ביכולת השכנוע שלה, תוך שהיא מסבירה שמדובר בשירות ‘לא יקר’ ושהמשיבה דואגת לפרסם את לקוחותיה ‘במקומות הכי טובים’. במסגרת שיחת המכר נאמר לא פעם למבקשת כי היא תקבל במסגרת שירות זה ‘עולם ומלואו’ (לא פחות!)”.

בכתב התביעה מודגש כי “בשום שלב של שיחת המכר לא נאמר למבקשת שמחיר השירות אינו כולל מע”מ”. רק כשקיבלה את חשבונית המס הראשונה מחברת בזק נוכחה התובעת לדעת כי המחיר גבוה ב- 17% ממה שסוכם עם נציגת בזק.

התביעה הוגשה באמצעות חיים פרוכטר – משרד עורכי דין.

הערה: כל ההדגשות המופיעות בידיעה זו מופיעות כך בכתב התביעה המקורי.