תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד סלקום בשם ‘כלל מנויי שירות האינטרנט שלה והיא (או מישהו מטעמה) הקטינה את מהירות הגלישה המסופקת למנויים וזאת מבלי ליידע אותם’

18:11 19.09.2019

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים:

ביום שלישי לפני שבוע (10.9.2019) דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה (10.9.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד  סלקום ישראל בשם ‘כלל מנויי שירות האינטרנט שלה והיא (או מישהו מטעמה) הקטינה את מהירות הגלישה המסופקת למנויים וזאת מבלי ליידע אותם’; זאת ‘בין אם לפתור תקלה או מסיבה אחרת’; ‘ללא הפחתת המחיר שנגבה עבור שירותי האינטרנט’; היקף התביעה הקבוצתית: 6 מיליון ש”ח; טרם התפרסם הנוסח המלא של כתב הטענות.

התובע בתביעה זו הוא עו”ד אבי מור יוסף, לקוחת של חברת סלקום ישראל. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “תביעה זו – והבקשה לאשרה כייצוגית – עניינה בהפרה בוטה של הוראות הדין בידי הנתבעת. הנתבעת מפרה את הוראות הדין של חוק הגנת הצרכן באופן גורף, ביחס לגביית סכום כסף ביתר בגין מהירות גלישה אותה היא מנמיכה על דעת עצמה וללא יידוע לקוחותיה וללא הפחתת התשלום בהתאם, ומבצעת בכך הפרה כלפי התובע בפרט והקבוצה אותה הוא מייצג בכלל.

“[…] הנתבעת פועלת בניגוד לדין ומעוולת בדרכים שונות הכוללות הנמכת מהירות הגלישה אצל לקוחות ששילמו במיוחד על מהירות גלישה גבוהה יותר במסגרת חבילה, בעקבות תקלה או מכל סיבה אחרת, וזאת מבלי ליידע אותם ומבלי להתאים את המחיר למהירות הנמוכה.

“הנתבעת מפרה את הוראות הדין עת היא גורמת לצרכנים ו/או ללקוחותיה לשלם סכום גבוה יותר ממה שהם אמורים לשלם, שכן בעת הפחתת מהירות הגלישה ללקוחותיה, מיוזמתה, היא אינה מיידעת אותם על כך וכן אינה מאפשרת להם לקבל זיכוי על שנמוך מהירות הגלישה ו/או לבחור חבילה זולה יותר שמתאימה למהירות הגלישה שהנתבעת יכולה לספק להם, למצער עד לפיתרון התקלה, ו/או ליתן בידם את הברירה לגבי המשך ההתקשרות עם הנתבעת.

“[…] חברות תקשורת כגון הנתבעת, אשר מעניקות את אותו השירות או שירות דומה לו, הן גופי ענק, במיוחד במציאות המתהווה לפיה יותר ויותר לקוחות עושים שימוש בשירותים מסוג זה ובהתאם לכך מצופה מהן להתנהל בסטנדרט מסויים. למרבה הצער בחרה הנתבעת לנהוג בשיטת ‘מצליח’ ובכך גרפה על פניו לכיסה כספים רבים במשך השנים על חשבון לקוחותיה, אשר נגבו מהם סכום ללא שניתנה בגינם התמורה לה התחייבה הנתבעת.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי ב- 6 בנובמבר 2018 הגיע לביתו של התובע טכנאי מטעם חברת סלקום. “[…] עפ”י המידע שנמסר לתובע ע”י הטכנאי, הנתבעת – כחלק מפרוטוקול הטיפול בלקוחותיה, מבצעת שנמוך מהירות גלישה במקרים בהם יש תקלות בגלישה, לרבות במהירות הגלישה, שכן הדבר אמור לאפשר גלישה תקינה יותר”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד טל רכניץ.