תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד גולן טלקום בשל גביית תשלומים מהלקוחות לכאורה בניגוד לדין ובאופן שיטתי במשך שנים

ביום ראשון (25.10.2020) דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה (25.10.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד גולן טלקום בשל גביית תשלומים מהלקוחות לכאורה בניגוד לדין ובאופן שיטתי במשך שנים; טרם פורסם כתב התביעה המלא.

התביעה הוגשה לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד. התובעת בתיק זה היא שרון גולדין.

הקבוצה אותה מבקשים להגדיר לצורך התביעה היא “כל לקוחות המשיבה שהתקשרו איתה בהסכם הצטרפות לתוכנית מנוי סלולרי ונגבו מהם דמי מעבר מהתוכנית הקיימת לתוכנית אחרת, כאשר המשיבה הפסיקה לשווק את התוכנית הקיימת והלקוחות נאלצו  לעבור לתוכנית אחרת על-מנת להמשיך ולקבל שירותים מהמשיבה, וכל זאת בניגוד לדין”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “על-פי תנאי הרישיון והדין, רשאית המשיבה לגבות תשלום מלקוחותיה בגין מעבר של הלקוחות מחבילת שירותים אחת לאחרת, אך זאת בתנאי שאם המשיבה עושה כן – היא חייבת לציין זאת בפני הלקוח במפורש ובאופן ברור.

“[…] בענייננו, מדובר בלקוחות שאינם בוחרים מיוזמתם לעבור מחבילה אחת לשנייה, אלא בלקוחות שהיו מנויים על חבילה קצובה בזמן, ובעד חידושה מסתבר להם שמהשיבה חדלה מלשווק את החבילה ושהיא כבר לא כלולה בסל השירותים של המשיבה”.

התובעת טוענת כי “התנהלות זו של המשיבה מנוגדת לדין, להוראות הרישיון, לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה ומשרד התקשורת, והיא אף מפרה את חובות הגילוי ותום הלב”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד שלום קמיל.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך בטקסט המקורי].