תביעה (ובקשה לאשרה כתביעה ייצוגית) נוספת, חדשה, של ערבי ישראלי בגין אפלייה על רקע מוצא בכניסה למקום ציבורי

16:34 09.08.2019

קטגוריות: משפט

ב- 26 ביולי 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “תובענה ייצוגית של ערבי ישראלי תושב הכפר דבוריה נגד עיריית עפולה, אבי אלקבץ ראש העירייה וחברת שחקים עפולה; התביעה: בשל ההפלייה ומניעת כניסת ערבים לפארק העירוני בעפולה”.

ב- 8 באוגוסט 2019 הוגשה לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד תביעה (ובקשה לאשרה כתביעה ייצוגית) נגד  עיריית נוף הגליל (לשעבר, נצרת עילית), החברה לפיתוח נצרת עילית בע”מ וקאנטרי פרדסיה חברת חופש נופש בע”מ.

התובע בתביעה החדשה הוא ג’יהאד אבו אחמד, “ערבי ישראלי תושב העיר נצרת שביקש לרכוש לו ולבת זוגו מנוי לקאנטרי ספא עילית”. התובע עובד כפיזיותרפיסט וזוגתו – כמורה.

“בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “כאשר פנה המבקש לקאנטרי, נאמר לו כי רק תושבי נוף הגליל (לשעבר, נצרת עילית) יכולים לרכוש מנויים וכרטיסים לקאנטרי.

“תחילה סבר המבקש לתומו כי זו אכן הסיבה שבעטייה נמנע ממנו לרכוש מנוי, אך במועד מאוחר יותר הבין כי הסיבה האמיתית לעובדה שכלל לא הוצעה לו האפשרות לרכוש מנוי, נעוצה בהיותו ערבי.

“בירור שערך המבקש העלה כי המשיבות החליטו שלא לאפשר לערבים, תושבי הערים והכפרים הסובבים את נוף הגליל לרכוש מנוי לקאנטרי, והכול מתוך מניע גזעני, שבגדול ניתן לתארו כשמירה על רוב יהודי ברור בקאנטרי.

“כך הונחו העובדים שלא לאפשר לערבים תושבי הסביבה לרכוש מנוי לקאנטרי, תוך הטעייתם בדבר אפשרות תושבי הסביבה לרכוש מנויים לקאנטרי, כאשר העובדים הונחו להבהיר, כי רק תושבי נוף הגליל רשאים להתקבל כמנויים, כאשר בפועל שה אינו המצב.

“[…] המבקש סבור כי התנהלותן של המשיבות בהקשר זה מהווה הפלייה אסורה, ולחלופין – הטעייה צרכנית ו/או חוסר תום לב במשא ומתן, וכי עליהן לשלם פיצויים לכל מי שנפגע ממנה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יאמן מסאלחה, צחי פיסטל, עדי ערמן ורונן שקלרש.