שתי חברות מחקר מפרסמות דו”חות חדשים לגבי מכירות השעונים החכמים בעולם

שתי חברות מחקר מפרסמות (בנפרד) דו”חות חדשים לגבי מכירות השעונים החכמים [Smartwatches] בעולם.

Global Smartwatch Vendor Market Share by Region: Q4 2018, דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics שפורסם ב- 27 בפברואר 2019 אומר כי מכירות ה- Apple Watch הסתכמו ב- 51% מכלל מכירות השעונים החכמים ברבע הרביעי של שנת 2018 שהסתכמו ב- 18.2 מיליון יחידות (גידול בשיעור של 56% לעומת מכירות של 11.6 מיליון יחידות ברבע הרביעי של שנת 2017). חברת Samsung ממוקמת במקום השני, חברת Fitbit ממוקמת שלישית וחברת Garmin – רביעית.

עוד אומרת חברת המחקר סטרטג’י אנליטיקס כי בשנת 2018 כולה נמכרו בעולם 45 מיליון יחידות.

Smartwatches: Digital & Hybrid Vendor Strategies & Forecasts 2019-2023, דו”ח של חברת המחקר Juniper Research  שפורסם ב- 6 בפברואר 2019 אומר כי בשנת 2023 יסתכמו מכירות השעונים החכמים ברחבי העולם ב- 166 מיליון יחידות.

הנתח המשותף של ארבע החברות המובילות [Apple, Fossil, Fitbit and Samsung] צפוי לקטון משיעור של 58% מכלל המכירות העולמיות בשנת 2018 לשיעור של 47% מכלל המכירות העולמיות בשנת 2023. זאת כיוון שמתחרות קטנות יותר מגדילות בהדרגה את נתחי השוק שלהן.

בארבע השנים הקרובות חברת Apple תמשיך להיות היצרן בעל המכירות הגדולות ביותר במונחי יחידות נמכרות אולם חברת Huawei תהיה בעלת שיעור הגידול המהיר ביותר במכירות.

עוד אומרת חברת המחקר כי המזרח הרחוק וסין הדיחו את צפון אמריקה והן כיום האזור הדומיננטי בשוק השעונים החכמים העולמי עם מכירות של יותר מ- 24 מיליון יחידות בשנת 2018 לעומת מכירות של 19.5 מיליון יחידות בצפון אמריקה בשנה שעברה.

הפער בין שני האיזורים הללו, אומרת ג’וניפר ריסרץ’, צפוי להעמיק כאשר בשנת 2023 איזור המזרח הרחוק וסין ישלש את מכירות השעונים החכמים שלו.

האימוץ של hybrid smartwatches יהיה קטן מהצפוי. בשנת 2018 היוו ה- hybrid smartwatches עשרים-ושניים אחוז מכלל מכירות השעונים החכמים בעולם.