שתי הערות (בלתי מוגבלות) על אנלימיטד

ביום רביעי (2.9.2020) פצח אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ את הבוקר עם אייטם ‘נושא חם’ [תרתי משמע, בהתאם לרוח מג האוויר שפקד אותנו השבוע] שכותרתו: מה קורה עם IBC \אנלימיטד ורמת השירות והביצועים שלה ללקוחותיה?

איני יודע מה קורה לגבי מיזם הסיבים [חברת איי.בי.סי. איזראל ברודבאנד קומפני (2013) בע”מ, Israel Broadband Company, IBC הפועלת תחת המותג “אנלימיטד”]. יחד עם זאת, אני רוצה להתייחס לשני עניינים בהקשר זה:

■ באותו אייטם אבי וייס כותב: “מכלל התלונות, שקיבלתי בתקופה האחרונה על ביצועי חברת IBC – אנלימיטד, בחרתי לפרסם תלונה אחת, משום שהמתלונן הסכים, שפרטיו יהיו גלויים”.

אותו מתלונן שהסכים לפרסום שמו הוא ערן וילף. השם נראה לי מוכר משום שלאחרונה החלו להופיע ב’טלקום ניוז’ כמה וכמה תגובות של אדם ששמו ערן וילף [Eran Wilf].

כך, למשל, ב- 29 באוגוסט 2020 הופיעו הדברים הבאים תחת שמו בתגובית (טוקבק): “ניתוח מעמיק מעולה של שוק התקשורת בישראל של איש משכמו ומעלה אבי וייס מאיש מבין עניין אם ראיה לעתיד… כל הכבוד !!! ל- טלקום ניוז על כל החשיפות”.

אבי וייס השיב בתשובה השבלונית שלו: “תודה ענקית!!! עשית לי את היום”. ומר וילף ענה: “אין בעד מה איש יקר!”.

וכאן בדיוק הנקודה שאני קצת תמה עליה: בתלונתו של ערן וילף (אותה פירט אבי וייס) ספרתי לא פחות מ- 18 סימני קריאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [כמובן שהוא לא עושה זאת ברצף אלא בקבוצות בנות שלושה סימני קריאה רצופים (!!!) בכל פעם]. וכנראה שזה מדבק כיוון שאבי וייס אף הוא ענה לטוקבק שלו בשלושה סימני קריאה משלו.

ואני תוהה: האם ריבוי השימוש בסימני קריאה בטקסט נותן משנה תוקף לדברים שהם כותבים?

אגב, בטוקבק שכתב מישהו בשם ‘ערן’ [מיודענו?] נכתב: “הכל טוב ויפה ! האותיות הקטנות משמשות את חברות התקשורת כהגנה עליהם מבחינה משפטית מתביעות במקרה קיצון. !!! אם זאת אם כל הכבוד חברות התקשורת למיניהם. אינם יכולים להסתתר מאחורי אותיות קטנות. ולנצל בצורה צינית את העובדה שלקוח צריך לקבל רמת ביצועים ושירות נאותה”. [הערה: השגיאות – במקור; אולי כדאי, ערן, אחת ולתמיד, להיות עירני ולהבדיל בין “אם” ל”עם”?].

■ אני חייב לומר שקראתי את הדברים של אבי וייס בנשימה עצורה, ולא בפעם הראשונה. הסיבה לכך היא פשוטה ביותר: לא משום שהם מרתקים או מדהימים או משהו בסגנון זה.

קיראו-נא את הפיסקה הבאה שהיא גם משפט אחד: “חברת IBC (המוכרת בציבור בשם אנלימיטד – UNLIMITED), כיום חברה מקבוצת סלקום (בבעלות סלקום, תש”י וחברת החשמל), המנכ”ל אמיר לוי (בתמונה משמאל), היא, ככל המסתמן מהתחקירים, שאני מפרסם, היא החברה, ששר התקשורת יועז הנדל מסתמך עליה, בתכניתו השאפתנית (והמעוררת שאלות קשות), לפריסת סיבים לבתים ביישובי הספר ועל הבסיס הזה להקים מפלגה עם חברים, מפלגה, שזה עתה הקים (2 הפרקים הראשונים בפרשה החמורה הזו פורסמו כאן וכאן, למתעניינים)”. [הערה: כך מופיע במקור עם הניסוח הטיפה מוזר מבחינת עברית].

בחייך, אבי וייס: גם כך חם והביל והמוח מתייבש. בתור קורא ותיק של ‘טלקום ניוז’ אני מתחנן: אנא קצר או שתפצל לכמה משפטים. אי אפשר לקרוא משפטים כל כך ארוכים ברצף.

* אפרופו, אמיר לוי – כדאי להזכיר מה שכתבתי כאן באתר בחלון המבזקים ב- 17.6.2020: “אבי [אני לא עיתונאי פשוט, אני עורך עיתון] וייס מפרסם היום (17.6.2020) ב‘טלקום ניוז עוד ‘חשיפת מזימה’ ‘בלעדית’ במשרד התקשורת;  אלא שראוי היה שמי שהתמחה בפרימת התיק התפור [תיק 4000] ידייק בעובדות: כתב ש”מנכ”ל IBC דהיום אמיר לוי, שהיה, כמה מפתיע, החשב הכללי באוצר”. לידיעתך ולתשומת ליבך: אמיר לוי לא היה החשכ”ל אלא בתפקידו האחרון באוצר שימש כממונה על התקציבים [וכמובן, שזה מתועד, למקרה שתשנה את הדברים באתרך בעקבות מבזק זה]”.

ואכן, למרות שאבי וייס מתנהג כאילו אינו מכיר ואינו קורא את Read IT Now, תיקן את התואר הקודם של אמיר לוי במשרד האוצר.

= = = = = = = = = = =

התחלתי אייטם זה בערן ווילף, קורא ומגיב באתר ‘טלקום ניוז’. הארכיון אינו שוכח ולפיכך אני שמח לאזכר סיפור אחר משנים קודמות. ב- 15 ביוני 2018 פירסמתי כאן באתר אייטם שלהלן אני מביא שוב חלק רלבנטי ממנו:

ב”טלקום ניוז” הצליחו לאתר אזרחית שהסכימה לחשוף שמה לגבי תלונתה על התנהגות משרד התקשורת; לאחר הפירסום, נמחק (משום-מה) שם הגברת — ב- 30 בדצמבר 2017 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ידיעה ‘בלעדית’ [שמאוחר יותר היא שונמכה ל- ‘חדשות משרד התקשורת’] וכותרתה הייתה: “יש צורך להטיל ‘עיצומים כספיים’ (קנסות) על שמילה מימון וגדעון שטרית“.

בכותרת המשנה נאמר: “חשיפת ההתעללות של משרד התקשורת ואגף בכיר רישוי ביבואנים  ובאנשים פרטיים, אנשים הרוצים רק לייבא למשל רחפן. סיפורה העגום של אזרחית, שהסכימה לחשיפת שמה“.

בגוף הידיעה הוא כותב בין היתר: “אני מקבל כמעט כל יום תלונות מיבואנים ומסתם אזרחים, שנתקלו בדבר הזה הקרוי “שירות ממשרד התקשורת”. אולם, כמעט כל הפונים אלי לא מוכנים, שאחשוף את שמם. כך, שאני לא מפרסם את תלונתם ושולח אותם להתעמת ישירות עם משרד התקשורת … אולם, יש אזרחית אחת, שכן הסכימה בשבוע החולף לחשוף את שמה, ולכן שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
“מצ”ב תלונת אזרחית בשם AB (השם ידוע למשרד התקשורת) כנגד משרד התקשורת.
מה בדעתכם לעשות בנושא החמור הזה המועלה ע”י הפונה?”.

בהמשך מובא נוסח תלונתה של האזרחית בשם AB ולאחריו המשפט הדי קבוע: “תגובה לא קיבלתי ממשרד התקשורת, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, ברור שלא אקבל תגובה (שזו הפרת חוק נוספת של המשרד), כי משרד התקשורת בהנהגתו של שמילה מימון, ‘לא סופר איש ממטר’, לא את גברת AB ולא אותנו”.

וקצת מאוחר יותר הוא כותב: “לאזרחית AB אין לי פתרון מיידי, חוץ מלפרסם את הסיפור העגום שלה כאן, בתקווה, שהפרסום יפתור לה את הבעייה והיא תקבל אישור לקבל את הרחפן, שהזמינה מחו”ל בתמימותה….”. [כל ההדגשות – מופיעות במקור].

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

נשאלת, אם כן, השאלה: אם אותה אזרחית אכן הסכימה לחשוף את שמה ואם שמה ממילא ידוע למשרד התקשורת (משום שהגישה אליו תלונה), מדוע אבי וייס מפרסם במקום זאת כי שמה הוא AB?

התשובה פשוטה מאוד: כשאבי וייס העלה את הידיעה לאתר שלו, שמה של אותה אזרחית לא היה “AB” אלא הופיע בצורה אחרת: להט מנשקו.

שלוש פעמים בידיעה המקורית הופיע שמה של הגב’ להט מנשקו [כשדרך אגב, אין כמעט איזכור בגוגל לשם הזה].

מסיבה לא ידועה, עורך ‘טלקום ניוז’ שינה את השם הזה בידיעה [לאחר שכבר פירסם את שמה המלא של הגברת] והפך אותו ל- AB.

וכך, לא ברור האם האזרחית הסכימה או לא הסכימה ואישרה לאבי וייס לחשוף את שמה. הודות לגוגל ניתן היה להגיע לשם שנכתב מלכתחילה (בטרם נמחק) בידיעה. דאגתי לתעד זאת בצילום מסך של “לפני” ו”אחרי”.

אגב, שימו לב לכך שהשם “AB” הוא שם שדי אהוב על אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’. לפי גוגל, לפחות 16 פעמים הוא השתמש בשתי האותיות הללו במקומות השומות האמיתיים של אנשים. באותן ידיעות,  AB יכול לשקף שמו של גבר בדיוק כפי שהוא יכול לשקף שמה של אשה. הוא יכול לשקף שם של “אזרח עירני” והוא יכול לשקף שם של עובד/ת במשרד. אל הצירוף הזה של AB יכולות להצטרף עוד אותיות כמו למשל בידיעה הבאה מ- 2015: “שלושה עובדים באגף XYZ מיחידת ZQ … העובדים הם:
AB מנהל יחידת CD, העובד EF והעובד GH” והידיעה הבאה משנת 2014: “הבכירים במשרד התקשורת (המכונים על ידי בכינויים AB ו- CD) כנגד בכיר אחר (דהיינו: כנגד EF)”.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

[…] ואפרופו שמות: באייטם שפירסם ב- 8.12.2015 כתב אבי וייס על מכתב שהוא קיבל מאדם בשם “אייל נקוד“. אני מציע לכם לחפש “איל נקוד” ב- Google לגבי אדם (או חיה) בשם זה.

= = = = = = = = = = =