שר התקשורת: שתי נסיעות עבודה לחו”ל בתוך שבועיים

שר התקשורת איוב קרא נסע החודש לשתי נסיעות עבודה בחו”ל (קפריסין ופולין) בתוך פרק זמן של שבועיים במהלך חודש נובמבר.

ב- 13.8.2017 פירסם נתי טוקר בדה מארקר ידיעה שכותרתה הייתה “לאחר פניית TheMarker: קרא ביטל נסיעה לארה”ב בעלות 200 אלף שקל” וכותרת המשנה שלה הייתה “שר התקשורת הטרי תיכנן לצאת מחר לסיור בן 10 ימים בוושינגטון ובניו יורק, למרות שורת נושאים בוערים בתחום התקשורת שעדיין לא טופלו ■ לשכת השר: “הנסיעה תידחה למועד אחר עקב אילוצים של הרגע האחרון”.

ב- 8 בנובמבר 2017 פירסם משרד התקשורת הודעה לעיתונות שכותרתה הייתה “חתימת הסכם רומינג בין מדינת ישראל לקפריסין”. את ההודעה ניתן לקרוא כאן.

בחשבון הטוויטר שלו פירסם השר קרא מספר תמונות מהנסיעה לרבות תצלום של עלייתו למטוס [כשמאחוריו ניתן להבחין במנכ”ל בפועל של משרד התקשורת מימון שמילה].

לא ברור אם הדבר נעשה בעקבות הידיעה בדה מארקר, אולם השר כתב באחד ציוצים שלו לגבי קפריסין: “כדי לתת דוגמא אישית טסנו הבוקר בלואו קוסט לקפריסין במשלחת של משרד התקשורת”.

שר התקשורת נפגש במהלך הביקור גם עם נשיא קפריסין ועם שר החוץ שלה, נוסף, כמובן, לשר התקשרות הקפריסאי עימו חתם על הסכם הנדידה.

ב- 16 בנובמבר 2017 פירסם השר ציוץ בו כתב בין היתר כי “הבוקר סיירתי במרכז הסחר המקוון של דואר ישראל במודיעין, על מנת להתרשם מקרוב בחבילות המגיעות מחו”ל סביב ימי הקניות הבינלאומיים. שמחתי לראות שהמקום ערוך ומוכן לקלוט את מיליוני החבילות …”.

השר קרא הצטלם עם מנכ”ל דואר ישראל דני גולדשטיין כששניהם אוחזים בחבילה אחת שנלקחה מתוך המסוע.

אולי היה ראוי גם לפרסם ציוץ עם תצלום נוסף בו השניים משוחחים עם הקב”ט הראשי (או גורם אחר בתחום) של דואר ישראל כדי שיסביר לשר כיצד התרחשה הפריצה למרכז המיון החדש במודיעין ומה איפשר את הפריצה למקום שהושקעו בו משאבים רבים לרבות, מן הסתם, גם באמצעי אבטחה. לא ידוע אם נושא הפריצה עלה בשיחה ומה דעתו של שר התקשורת על האירוע; איני זוכר שהייתה התבטאות פומבית שלו בנושא. זה גם לא היה מצטלם טוב אם השר ומנכ”ל הדואר היו מצטלמים עם חבילה שנפתחה ע”י הפורצים ואולי נגנב ממנה משהו.

ב- 23.11.2017 פירסם איתי שטרן במדור ‘תרבות’ בדה מארקר ידיעה שכותרתה הייתה “שר התקשורת רוצה לדאוג לערוץ הטלוויזיה החרדי, גם אם אין אחד כזה” וכותרת המשנה שלה הייתה “איוב קרא נאם בכנסת והוכיח שהוא לא ממש שולט בחומר. מסיבה לא ברורה הוא החליט ‘להסתיר’ את ערוץ 20, החביב על נתניהו, לא לדייק בנתונים ולקחת קרדיט על דברים שלא עשה. צפו”.

לאחר הופעתו בכנסת ביום רביעי (22.11) נפגש שר התקשורת שוב עם מנכ”ל דואר ישראל דני גולדשטיין, הפעם בפולין. השר פירסם ציוץ נוסף בטוויטר שלו וכתב “נמצא כעת בסיור עבודה בפולין בחברת הדואר pocatzta polska עם המנכ”ל הפולני Przemyslaw Sypniewski, ביחד עם מנכ”ל דואר ישראל דני גולדשטיין וסמנכ”ל לוגיסטיקה דני בוטוין”.

כיוון שמקורותי בתפוצה הזאת (למרות שאיני דובר את השפה כלל) בדקתי בגוגל. קיבלתי תיקון איות: במקום pocatzta polska צריך לכתוב Poczta Polska [הפאקצה הפולנית שוב עושה בעיות].

לא פורסם אם הנסיעה היא על חשבון משרד התקשורת או דואר ישראל או שכל אחד מהגורמים הללו משלם בנפרד עבור אנשיו.