שר התקשורת הלבנוני: לבנון תמשיך בשיתוף הפעולה עם Huawei הסינית; צפוי מכרז לכניסת שני מפעילי סלולר לשוק הלבנוני

שר התקשורת של לבנון Mohamad Choucair  אמר בראיון לסוכנות הידיעות הסינית Xinhua כי למרות הפעילות הנרחבת של ארצות הברית נגד חברת Huawei Technologies הרי שלבנון תמשיך את שיתוף הפעולה שלה עם החברה הסינית.

“שיתוף הפעולה שלנו לא יושפע כלל ואנו נעשה מה שהינו באינטרס של לבנון”, אמר שר התקשורת הלבנוני. יצויין כי חברת וואווי הסינית מעורבת כיום במספר פרוייקטי טלקום בלבנון לרבות בתחומי הסיבים האופטיים ובתחום שירותי הדור החמישי [5G].

בראיון אמר שר התקשורת הלבנוני כי פרוייקט הסיבים האופטיים יהיה תפעולי בתוך שנתיים וכי מעורבות בו מספר חברות רב-לאומיות ובהן וואווי.

בחודש נובמבר האחרון ביצעה חברת הסלולר הלבנונית Touch ניסוי מסחרי ראשון בדור חמישי במדינה וזאת באמצעות ציוד דור חמישי של חברת וואווי הסינית. “אנו נחליט לגבי השקת טכנולוגיית הדור החמישי בלבנון לאחר שנסיים את המחקר שלנו לגבי ההשלכות הבריאותיות, היעילות שלה והריווחיות שלה”. לדבריו, מאוחר יותר השנה יחלו בחינות הדור החמישי במדינה.

שר התקשורת הלבנוני אמר בראיון לסוכנות הידיעות הסינית כי למשרד שלו חמישה יעדים עיקריים לעתיד הקרוב כולל פרוייקט הסיבית (בהיקף 300 מיליון דולר) ופרוייקטי דור חמישי. המשרד מתכוון להגדיל את זמינות הדור הרביעי 4G וטכנולוגיית ה- LTE בכל רחבי לבנון כמו גם להניח כבל תת-ימי חדש.

משרד התקשורת הלבנוני גם צפוי להכריז על מכרז לכניסת שני מפעילי סלולר לשוק הלבנוני. “אנו מזמינים חברות מכל רחבי העולם, לרבות מסין, להשתתף במכרז החדש במידה והן יכולות לספק לנו שירותים טובים במחירים תחרותיים”.