שר התקשורת בראיון עיתונאי ראשון מאז כניסתו לתפקיד: “אני לא אחליף מנכ”ל”

בגיליון “ישראל השבוע” של העיתון “ישראל היום” מיום שישי, 26 ביולי 2019 התפרסם ראיון שערך העיתונאי גדעון אלון עם דוד אמסלם שר התקשורת החדש. זה, ככל הידוע, הראיון הראשון שמעניק השר לכלי תקשורת כלשהו מאז שנכנס לתפקידו הנוכחי.

כותרת הכתבה: “אני לא אחליף מנכ”ל.” בכותרת המשנה נאמר: שר התקשורת הנכנס, דוד אמסלם, לא יחזור על המהלך השנוי במחלוקת של השר אמיר אוחנה: “מה שהוא עשה לגיטימי, אבל מנכ”ל המשרד שלי הוא איש מקצוע ויש לי בו אמון מלא”.

בהקשר זה נאמר בשתי הפיסקאות הראשונות בגוף הכתבה: “השבוע צפה דוד אמסלם מהצד בפיטוריה השנויים במחלוקת של מנכ”לית משרד המשפטים – שהודחה לאחר חמש שנים וחצי על ידי השר הנכנס אמיר אוחנה – והבין עד כמה רגישים יכולים להיות מהלכים של שר חדש בתפקיד. גם הוא, רגע אחרי שנכנס למשרד התקשורת, פיטר שישה עובדים בלשכה, אבל המהלך לא זכה לאותם הדים כפי שקרה לחברו לליכוד.

“לא פיטרתי אף עובד קבוע במשרד אלא הבאתי שישה עוזרים ויועצים שלי שעובדים איתי שנים רבות במסגרת משרות אמון”, מבהיר אמסלם, “האנשים שעבודתם הופסקה הם אנשי הצוות של השר לשעבר, איוב קרא, שהובאו על ידיו למשרד. לי אין כל כוונה להחליף את המנכ”ל הנוכחי נתי כהן, הוא איש מקצוע ויש לי בו אמון מלא”.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

נראה לי כי עבור אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’, מדובר ב- Win-Win Situation. מצד אחד, הוא כבר קרא לשר הנכנס (כמו גם לקודמו, איוב קרא) לפטר את מנכ”ל המשרד נתנאל (נתי) כהן ועוד כמה בכירים במשרד התקשורת.

אם השר אמסלם היה ‘נענה’ לקריאתו של אבי וייס, הרי שהעורך היה יכול לצאת בכותרת בסגנון: הישג אדיר/עצום נוסף לטלקום ניוז. אבל נראה לי שלמרות שהשר לא ייענה לו (כפי שעולה מהראיון הזה), הרי שהדבר אינו נורא כלל וכלל. נהפוך הוא.

כיוון שמצד שני, ההצהרה החד-משמעית של השר לפיה לא יפטר את מנכ”לו מבטיחה שלפחות עד הבחירות הקרובות (שהרי לא ידוע אם השר אמסלם ימשיך כשר תקשורת גם בממשלה הבאה) טומנת בחובה ‘הבטחה’ להמשך ‘פרנסה’ לאבי וייס: לפחות בתקופה הקרובה הוא יוכל להמשיך ולכתוב את הגיגיו הן על השר והן על המנכ”ל, כמו גם לכתוב שוב ושוב – הזהרתי אותם אבל הם לא הקשיבו לי.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

בהקשר זה ראוי לציין כי תקופה ארוכה קורא אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ (ועוד כמה אתרי לוויין קטנים) לביטולו של משרד התקשורת ולהקמת רשות תקשורת בדומה לגוף הפדרלי הקיים בארצות הברית. ניתן להבין ממנו כי הקמת רשות כזו תפתור את כל תחלואי משרד התקשורת ושוק התקשורת בישראל. נניח.

אם, וה’אם’ הזה הוא ‘אם’ גדול מאוד, יקשיבו לקריאתו של אבי וייס (קרי: יבטלו את משהת”ק ויקימו תחתיו רשות כזו), הרי שהעורך יוכל אז לצאת בכותרת בסגנון: הישג אדיר/עצום נוסף לטלקום ניוז.

אבל, תתארו לכם שתסריט האימים הזה חלילה יתרחש. האם אתם יכולים לדמיין מה באמת יקרה? הרי אבי וייס, “הלוחם הבודד בעוולות משרד התקשורת” (כפי שכינה אותו ארז רביב בראיון עימו באתר דבר העובדים בארץ ישראל) יהיה למעשה חסר תעסוקה. לא יהיה עוד על מה להתלונן בתחום התקשורת בארץ.

אתם יכולים להעלות על דעתכם שבמצב החדש, בכל יום ויום הוא יפרסם אייטם ‘בלעדי’ או אייטם ‘ראשונים לדווח’ שכותרתו תהיה: “רשות התקשורת הישראלית מפרסמת היום עוד שימוע מצויין לטובת הצרכנים”?

= = = = = = = = = = = = = = = = = =