שר התמ”ת קורא לחברות אירופאיות להקים מיזמים משותפים עם חברות ישראליות ופלסטיניות כדי לפתח את הגדה המערבית

17:39 27.06.2012

קטגוריות: המזרח התיכון

תגים: , ,

בשיחה עם כתב העיתון “וול סטריט ג’ורנל” קרא שר התעשייה, המסחר והתעסוקה (התמ”ת) שלום שמחון לחברות בריטיות ואירופאיות להקים מיזמים משותפים עם חברות ישראליות ופלסטיניות כדי לפתח את הגדה המערבית. לדבריו סיוע לכלכלה הפלסטינית לצמוח הוא דרך להשיג את השלום.

השר אמר כי “אנו מתמקדים בהיבט הפוליטי של הסכסוך אולם איננו מדברים מספיק על ההיבט הכלכלי. ניתן לראות ביהודה ושומרון כי לאחר שהסרנו את המחסומים חלה צמיחה בכלכלה המקומית. יש לשים דגש רב יותר על שיתוף פעולה כלכלי משום שהדבר יעניק תקווה בליבות האנשים”.

בוועידה בלונדון אמר השר שמחון כי “אנו מדברים עם חברות בינלאומיות רבות במטרה לעודד אותן ליטול חלק בשיתוף הפעולה בין חברות ישראליות לחברות פלסטיניות. נשמח לראות חברות בריטיות משתתפות במיזמים משותפים אלה”. לדבריו יש קשר ישיר בין האיום הביטחוני לבין יכולתה של ישראל לסייע לכלכלה הפלסטינית והצביע על ההבדלים בין הגדה המערבית לבין רצועת עזה בה שולט החמאס.

הוא אישר כי קיימים עדיין קשיים רבים כיום וביניהם היעדר רשת דור שלישי בשטחים שבשליטת הפלסטינים. כדי שכלכלה תשגשג יש צורך בתשתית מודרנית לרבות רשת בפס-רחב ורשת נתונים אלחוטיים אולם לכך יש גם השלכות ביטחוניות.

שר התמ”ת שלום שמחון מבקר בלונדון בראש משלחת הכוללת את המנכ”ל ובכירי המשרד ו- 28 חברות ישראליות, מרביתן חברות סטארט אפ, פתח ב- 26.6.2012 את יום החדשנות Innovate Israel. יום החדשנות הוא האירוע המוביל בבריטניה ליצירת קשרים עסקיים בין חברות ישראליות ויזמים מתחום הניו-מדיה (אינטרנט, סלולר ומדיה דיגיטלית) לבין מקביליהם בבריטניה ובאירופה.

את האירוע הנחו יזמי האינטרנט הידועים מארק ווֹרת’ ויוסי ורדי ולוקחים בו חלק 500 משתתפים מבריטניה, ישראל ומדינות נוספות באירופה שנפגשו על מנת להחליף רעיונות, לחלוק ידע וליצור שותפויות עסקיות. לדברי השר שמחון יום החדשנות מהווה למעשה פלטפורמה לשילוב הקידמה הטכנולוגית המאפיינת את ישראל עם יתרונות המיקום האסטרטגי של בריטניה ושל חברות בריטיות בכלכלה העולמית, וכן הניסיון והמומחיות הבריטיים בבניית חברות גדולות ומשגשגות מן המסד.