שעונים חכמים (Smartwatches): הבדל משמעותי בדו”חות של שתי חברות מחקר לגבי נתוני המכירות ברבע השלישי של 2016

שתי חברות מחקר – קנליס ו- IDC – פירסמו (בנפרד) דו”חות רבעוניים לגבי מכירות שעונים חכמים (Smartwatches) ברבע השלישי של שנת 2016 כשבין שני הדו”חות ניכר הבדל משמעותי בהיקפי המכירות.

דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 3 בנובמבר 2016 אומר כי שוק השעונים החכמים גדל בשיעור של 60% ברבע השלישי של שנת 2016 בהשוואה לרבע השלישי של שנת 2015 [הרבעון הראשון המלא הכולל את המכירות של Apple Watch ששיווקו החל בחודש אפריל אשתקד].

לדברי עורכי הדו”ח, חברת Apple מכרה 2.8 מיליון יחידות מתוך כלל 6.1 מיליון השעונים החכמים שנמכרו במהלכו של רבעון זה.

ב- 24 באוקטובר 2016 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה על דו”ח חדש של חברת המחקר IDC (אותו היא פירסמה באותו ביום) והמצביע דווקא על ירידה בשיעור של 51.6%(-) במכירות השעונים החכמים: מ- 5.6 מיליון יחידות ברבע השלישי של 2015 ל- 2.7 מיליון יחידות ברבע השלישי של 2016.

בדו”ח שלה אומרת IDC כי שלוש מחמש היצרניות המובילות בשוק השעונים החכמים רשמו ירידות במכירות מהרבע השלישי אשתקד למקבילו השנה. לעומתן, חב’ Garmin (במקום ה- 2) רשמה גידול שנתי של 324% במכירותיה.