“שליפות מידע שלא כדין”: לטובת הליך משפטי שהיא מנהלת נגד אשה אחרת, מנהלת בהב”ה השתמשה באישור גישה למערכת ‘נט המשפט’ והוציאה ללא אישור מידע לגבי הנתבעת

מידי פעם אני מפרסם באתר זה ידיעות לגבי הכרעות דין ופסקי דין של עובדים בשירות המדינה כפי שהתקבלו במסגרת פעילות בית-הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה (נש”מ). הדברים שמתפרסמים כאן קשורים בצורה כזו או אחרת לנושאי הסיקור העיקריים של אתר זה.

בין היתר עסקתי מספר פעמים בעבר בנושא “שליפות מידע שלא כדין”, כלומר – הוצאת מידע אישי ממערכות ממוחשבות מבלי שלעובד שהוציא את המידע היה אישור לעשות כן [למשל: כאן, כאן ו- כאן].

עתה מתפרסמים הכרעת הדין וגזר הדין במקרה נוסף: הפעם מדובר בעובדת הנהלת בתי-המשפט (הב”ה) שהועסקה כמנהלת בכירה פשר”ים בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב.

עפ”י הכרעת הדין, בחודש יוני 2019 הנאשמת עשתה בדיקה במערכת “נט המשפט” לגבי אשה מסויימת שהיא אחד הגורמים כלפיהם ניהלה הנאשמת הליכים אזרחיים. במסגרת החיפושים, היא “גילתה” קיומו של תיק אחר שהתנהל נגד אותה אשה.

באותו היום היא פנתה אל עובדת אחרת, סגנית מרכז בכירה בבית-המשפט (אשר בעבר הייתה כפופה לנאשמת), “על-מנת לערוך חיפוש ולשלוף מידע אודות התיק. סה”כ ביצעה הנאשמת 17 פעולות במערכת בעמדת המחשב” של העובדת האחרת.

שלושה ימים לאחר מכן, הנאשמת שוב את העובדת האחרת וביקשה ממנה לבדוק פרטים במערכת “נט המשפט”. העובדת האחרת ביצעה עבור הנאשמת 16 פעולות במחשב לגבי התיק ש’נתגלה’.

“הנאשמת השתמשה במידע ששלפה מהתיק לצרכיה האישיים, בין השאר לשם הגשת בקשה לצו מניעה בתיק אותו היא מנהלת” נגד אותה אשה.

בדיון שהתקיים ב- 5 ביולי 2021 הודתה הנאשמת בהאשמות כלפיה במסגרת הסדר טיעון והורשעה עפ”י הודאתה.

בגזר הדין הוחלט כי העונש שיוטל על הנאשמת כולל נזיפה חמורה; הפקעת משכורת קובעת אחת שתנוכה ב-12 תשלומים חודשיים שווים ורצופים; הורדה בדרגה אחת למשך 4 חודשים. לנאשמת יש זכות ערעור לבית-המשפט המחוזי בירושלים על גזר הדין.