שלוש חברות תקשורת מצריות מבקשות פיצויים בשל ניתוק קשרי הטלקום במדינה במהלך המהומות

שלוש חברות סלולר מצריות – חברתMobiNil , חברת Vodafone Egypt וחברת Etisalat Misr – הגישו דו”ח רשמי ל- National Communications Committee (NCC) במטרה לקבל פיצויים כספיים בגין הנזקים שנגרמו להן במהלך המהומות במדינה בראשית השנה. הדו”ח כולל את הנזקים שנגרמו לחברות הללו.

כזכור במהלך אותן מהומות נותקו כל קשרי הטלקום והאינטרנט במדינה בידי השלטונות ואף נגרמו נזקים פיזיים לחברות הסלולר בידי המפגינים.

בעבר הבטיחה הממשלה המצרית לפצות את חברות הסלולר במידה מסויימת. בחודש יוני 2011 פירסמתי כאן ידיעה לפיה דובר משרד התקשורת וטכנולוגיית מידע המצרי הודיע כי המשרד יפצה מפעילי שירותי סלולר ואינטרנט מקומיים בסכום כולל של 16.8 מיליון דולר.

זאת בשל ההפרעות לפעילותן במהלך המהומות שהיו במצרים בינואר-פברואר השנה.

הודעת הדובר מאשר דברים של שר התקשורת המצרי מאג’ד אוסמן שצוטט ע”י סוכנות הידיעות הרשמית במצרים קודם לכן.

חברתMobiNil דיווחה לפני מספר ימים על הפסד של 85.7 מיליון לירות מצרים במחצית הראשונה של 2011 לעומת רווח של 732.3 מיליון לירות מצריות במחצית הראשונה של 2010. מספר מנויי החברה ב- 30 ביוני 2010 הגיע ל- 30.541 מיליון איש.

אדל מוחסן המשמש כאנליסט פיננסי בחברה אמר כי האירועים הפוליטיים בתחילת השנה במצרים גרמו להאטה כלכלית שהובילה לירידה בהכנסות ולגידול בהפסדי החברה. לדעתו השיפור במצב הפוליטי והביטחוני ופעילויות שמבצעת החברה יניבו ביצועים משופרים יותר בעתיד.

יצוין כי מוביניל סבלה מנטישה של כ- 150 לקוחות ביום [או כמאה אלף בסך הכל] כתוצאה מחרם ציבורי שנבע מכך שבעלי החברה Najib Sawiris פירסם קריקטורה של האיסלאם [מיקי מאוס עם זקן ומיני מאוס עם רעלה]. מאוחר יותר התנצל נג’יב סוויריס על הקריקטורה ואמר כי לא הבין את הקונוטציה הדתית שלה.

הנוטשים עברו לשתי חברות הסלולר האחרות: מספר מנויי Vodafone גדל ל- 32.5 מיליון איש ומספר מנויי Etisalat גדל ל- 15.5 מיליון איש.

בחודש מארס 2011 פירסמתי ב”ריד איט נאו” ידיעה לפיה חברת התקשורת הניידת המצרית Mobinil הודיעה לבורסה המצרית על הפסדים של 14-17 מיליון דולר בשל המחאות במצרים נגד שלטונו של הנשיא לשעבר חוסני מובאראק.

הנזקים נגרמו בשל פגיעה והרס של אנטנות שידור ושל מקצת מחנויות החברה כמו גם כתוצאה מעיכובים בשירותי האינטרנט ומסרוני הטקסט.

החברה הודיעה עוד כי הפחיתה את דמי המנוי הקבועים ב- 30% כדי לפצות את המשתמשים על התקופה של אי זמינות שירותי האינטרנט.

חברת התקשורת הניידת המצרית Mobinil הוקמה ב- 1998 היא בבעלות של France Telecom (Orange) ושל Orascom Telecom.