שירותיה של חב’ טלקום הושבתו למשך שעות, רגולטור התקשורת מחריש ומומחה הטלקום נאלם ונעלם

קרוב לארבע שעות בשבוע שעבר היו הלקוחות של אותה חברת טלקום חסרי אונים: שעות ארוכות ללא יכולת להוציא ולקבל שיחות קוליות ומסרוני טקסט.

כאשר לאחר שעות תוקנה סוף-סוף התקלה, מנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה פירסם על כך ציוץ בטוויטר אך לא סיפק כל הסבר לתקלה הממושכת.

למרבה ההפתעה, עד לרגע זה רגולטור התקשורת לא השמיע את קולו ולא התייחס לאירוע הזה. רק הקיץ היה מקרה דומה נוסף בחברת טלקום אחרת.

רגע, כדאי להסביר: המקרה המתואר כאן אינו לגבי התקלה שהייתה בחברת פלאפון תקשורת ממש באותה היממה.

מדובר דווקא בחברת התקשורת האמריקנית T-Mobile, חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה”ב (אחרי Verizon  ו- AT&T) הצפוייה להתאחד עם חברת Sprint. כאמור, שירותיה למקצת מלקוחותיה ברחבי ארה”ב הושבתו למשך ארבע שעות תמימות.

במקרה, רגולטור התקשורת U.S. Federal Communications Commission, FCC פירסם יומיים קודם לכן דו”ח על השבתת שירותי חברת טלקום אחרת (מדצמבר 2018). לגבי האירוע הנוכחי לא מצאתי כל התייחסות של ה- FCC.

אבל מה שמדהים בכל הסיפור הזה הוא שלא מצאתי שבארה”ב יש “מומחה טלקום” משלהם. מישהו ששמו בארה”ב הוא, נניח, A.V. White.

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מטיף זמן רב לביטולו של משרד התקשורת וכינונה של רשות תקשורת בדומה ל- FCC האמריקני.

כנראה שהאמריקנים, מצידם, מייחלים שגם להם, בדומה לישראל, יהיה ‘מומחה טלקום’, ‘לוחם בודד בעוולות’ של רגולטור התקשורת האמריקני.

דברים שרואים משם, לא רואים מכאן. ולהיפך.