שימוע חדש של משרד התקשורת: הגדרת המוקדים הטלפוניים 105 ו- 110 כשירות חירום ציבורי

ביום שישי 11 באוקטובר 2019 בבוקר דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: משרד התקשורת מפרסם שימוע: הגדרת מוקדי 105 [מוקד לאומי המהווה חלק ממערך משולב משטרתי-אזרחי למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת] ו- 110 [מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שהוקם כדי לייעל את עבודת מוקד 100 ולהפחית ממנו עומסים] כשירות חירום ציבורי; בשימוע זה משהת”ק יפעל לתיקון תקנות כך שמוקדים אלה יתווספו לרשימת מוקדי החירום אשר השיחה אליהם היא ללא תשלום ועלויות שירותי החירום הללו יושתו על חברות התקשורת בדומה לשירותי החירום 100, 101 וכד’.

בהודעת משרד התקשורת נאמר בין היתר כי “לאחר הקמתם, הקריאות נותבו למוקדים 105 ו- 110  בחינם לציבור אך טרם הוגדרו כשירות חירום ציבורי. בשימוע זה משרד התקשורת יפעל לתיקון תקנות כך שמוקדים אלה יתווספו לרשימת מוקדי החירום אשר השיחה אליהם היא ללא תשלום. משמעות הדבר היא שעלויות שירותי החירום הללו יושתו על חברות התקשורת בדומה לשירותי החירום 100, 101 וכדומה”.

עוד מציין המשרד בשימוע כי “בהמשך לבקשת השר לביטחון פנים, ובהתבסס על ההנחה כי השיחות אשר מגיעות למוקדים 105 ו- 110 [המוקדים הייעודיים] היו מגיעות למוקד החירום 100 ככל שלא היו מופעלים המוקדים הייעודיים, שוקל המשרד להגדיר את המספרים המקוצרים 105 ו- 110 כשירותי חירום ציבוריים, ולהחיל על מספרים אלו את כל הוראות הרישיונות הנוגעות לשירות חירום ציבורי”.

המועד האחרון להגשת תגובות לשימוע הוא 10 בנובמבר 2019.