שופט בית-משפט מתכוון להגיש תביעה אזרחית נגד פלאפון תקשורת

נשיאת בית-המשפט העליון פירסמה ביום ראשון (2.9.2018) שתי החלטות (נפרדות) לגבי הליכים משפטיים בהם מעורבים שופטים, בצורה זו או אחרת.

בהחלטה הראשונה [בש”א 6237/18] כותבת כבוד הנשיאה אסתר חיות כי “המבקש, המכהן כשופט בבית-המשפט לענייני משפחה בנצרת, הביא לידיעתי כי בכוונתו להגיש תביעה אזרחית נגד המשיבה. בנסיבות אלו, יודיעו הצדדים עד ליום 16.9.2018 מהו בית-המשפט המתאים לדעתם לבירור ההליך”.

המבקש במקרה זה הוא השופט אסף זגורי המתכוון לתבוע את חברת פלאפון תקשורת.

ההחלטה השנייה [בש”א 6234/18], מתייחסת לתיק בית-משפט השלום בירושלים תא”מ 65081-12-17 [התובעת נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בעניינו של אליאור דוד שקד נגד קואופ ישראל – רשת סופרמרקטים בע”מ ונגד עופר מקס פינשטיין].

בהחלטה במקרה זה כותבת כבוד הנשיאה אסתר חיות כי “נשיא בתי-משפט השלום בירושלים, השופט א’ חן, הביא לידיעתי כי הנתבע 2 בהליך שבכותרת, שנפתח בבית-משפט השלום בירושלים, הוא בן זוגה של שופטת המכהנת בבית-משפט זה. בנסיבות אלו, יגישו הצדדים עד ליום 16.9.2018 את התייחסותם לשאלה אם יש לדעתם מקום להורות על העברת הדיון בהליך שבכותרת לבית-משפט שלום במחוז שיפוט אחר, וככל שכן, מהו בית-המשפט המתאים לדעתם לבירור ההליך”.