שופטת החליטה לדחות בקשות לאיחוד הדיון ב- 5 תביעות שונות למרות שהן מעלות שאלות משפטיות דומות; כל תביעה (ובקשה לאשרה כייצוגית) תידון על-ידה בנפרד

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשו בקשות לאיחוד הדיון בחמש תביעות שונות, נפרדות (ובקשות להכיר בהן כתביעות ייצוגיות).

כבוד השופטת אסתר שטמר החליטה ב- 7 בפברואר 2018 לדחות בקשות לאיחוד הדיון ב- 5 תביעות שונות למרות שהן מעלות שאלות משפטיות דומות וכי כל תביעה תידון על-ידה בנפרד.

מדובר בתביעות נגד פרטנר תקשורת, סלקום ישראל, גולן טלקום, הוט מובייל ופלאפון תקשורת.

בהחלטת השופטת נאמר בין השאר [ההדגשה – במקור]:

■ “חמש בקשות לאישור תובענה ייצוגית הוגשו לבית-משפט זה בנושא דומה: זמני המתנה למענה טלפוני של המשיבות, באופן שלדעת המבקשים מהווה הפרה של הדין. הבקשה שלפני היא להורות על איחוד הדיון בהן”.

■ “המבקשים מיוצגים ע”י שני משרדי עורכי דין, בשיתוף פעולה כזה או אחר ביניהם”. קיימת מחלוקת בין הצדדים לגבי איחוד התיקים. “כל הצדדים טוענים כי החלטה כבקשתם תועיל לייעול הדיון.

■ “לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, אני סבורה כי שיקולי יעילות מורים שלא להורות על איחוד הדיון. אומנם, השאלות המשפטיות נחזות להיות דומות, אם לא זהות ממש, אולם השאלה העובדתית העולה בכל אחת מבקשות האישור מיוחדת למשיבה הרלבנטית. על כן, ככל שיהיה צורך בדיון, הוא יתמקד מן הסתם בנושאים עובדתיים. הואיל ומדובר בקבוצות שונות של מבקשים, שכן מנויי כל אחת מן המשיבים מהווים ודאי קבוצה נפרדת, דיון עובדתי משותף עלול להיות מסורבל מידי.

■ “החשש מפני נזק שעלול להיגרם מכך שהתביעות נידונות בנפרד מופחת, אם לא מאוין, בכך שכולן נידונות לפני אותו מותב … על כן החלטתי לדחות את כל הבקשות לאיחוד הדיון בתיקים שפרטיהם לעיל, ולדון בכל אחת מבקשות האישור בנפרד. הדיונים יתקיימו במועדים שנקבעו מראש בכל אחת מבקשות האישור. כמובן, אין שום מניעה שהמשיבות תהיינה נוכחות בדיונים בתיקים האחרים.

הערת עורך Read IT Now: לגבי התביעות הללו פורסמו ידיעות כאן באתר. אמשיך לעקוב אחר התביעות ובעתיד יפורסמו תוצאות הדיונים. מתוך חמישה מהתיקים הללו (שארבעה מהם הוגשו בספטמבר 2017), שניים יידונו ב- 5 במארס (בזה אחר זה) ושניים נוספים יידונו ב- 12 במארס (בזה אחר זה). התיק החמישי  (שהוגש חודשיים לאחר מכן, בנובמבר 2017) יידון בחודש מאי הקרוב.