שוב (ולא בפעם הראשונה) אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מקבל ‘השראה’ מ- Read IT Now: יומיים לאחר שמידע התפרסם כאן, הוא פירסם באתר שלו מידע ‘מאוד’ דומה תחת הסיווגים ‘בלעדי’ ו’ראשונים לדווח’ וניכס לעצמו את הדברים

07:31 23.12.2020

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

ביום רביעי 2 בדצמבר 2020 פירסמתי שני מבזקים נפרדים כאן באתר:

+ בלי שום בושה מהמקפצה ולאור היום: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם היום (2.12.2020) לפני הצהריים אייטם שסיווגו ‘ראשונים לדווח’; באותו אייטם שלו הוא מעיד על עצמו (בארבעה משפטים נפרדים) שמדובר ב’חשיפה’ שלו; אלא שכל המידע שבו פורסם כבר ב- Read IT Now  ביום שני (30.11.2020) אחה”צ. איזו עליבות של ‘מומחה הטלקום’ מראשון לצון.

+ בלי שום בושה מהמקפצה ולאור היום [פעם שנייה באותו היום]: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם היום (2.12.2020) לפני הצהריים אייטם שסיווגו ‘ראשונים לדווח’; באותו אייטם שלו הוא מעיד על עצמו (ב- 4 משפטים נפרדים) שמדובר ב’חשיפה’ שלו; אלא שכל המידע שבו פורסם כבר ב- Read IT Now ביום שני (30.11.2020) אחה”צ; בשעות אחה”צ (של 2.12.2020) הוא שידרג את האייטם שלו מ’ראשונים לדווח’ ל’בלעדי’; איזו עליבות של כזבלן מראשון לצון.

כנראה שמדירה 68 ברח’ גולדה מאיר 13 בראשון לציון, המקפצה אפילו גבוהה עוד יותר.

= = = = = = = = =

אי-שם במדור ‘פטורים ממכרזים ICT’, במעמקי האתר ‘טלקום ניוז’, נכון להיום [לאחר שהאייטם שלו התחיל בסיווג ‘ראשונים לדווח’ ולאחר מכן שודרג ל’בלעדי’] נמצא האייטם המדובר, תחת הכותרת: גיליתם “פטור ממכרז” שלא נתנו לכם אפשרות לגשת ולהתמודד בו? תערערו!

להלן כמה ציטוטים מאותו אייטם (לא נגעתי):

■ בכותרת המשנה נכתב: חשיפת מקרה אחד בתחום התקשורת, מרגיז במיוחד, שבו הערעור על “פטור ממכרז”, הוביל לביטול הפטור הזה.

■ כאן אחשוף מקרה אחד, במשרד הרווחה, פטור ממכרז, שנראה הזוי לחלוטין על פניו, סיפור המדגים היטב, כיצד אפשר לעצור את תופעת “הפטורים ממכרזים”, אם מערערים […] הסיפור, שנחשף כאן, הוא ב”פטור ממכרז”, בנושא המצוי בעולם התקשורת: “פטור לספק יחיד למערכת VOIP וערוצים חברתיים בענן” (“שירותי VoIP  מבוססי ממשקים חברתיים”, כמוגדר בכותרת המכרז). אמנם, מדובר ב”פטור ממכרז” בסכום יחסית לא גדול, 132 אלף ש”ח, אבל הפטור הזה מרגיז. ממש מרגיז.

■ במכרז זה, שנחשף כאן, בשלב הראשון שלו, משרד הרווחה התעלם לחלוטין מכך, שיש בארץ יצרנים מובילים (ולא מעט), עם ניסיון מוכח ועם אישורים ורשיונות ממשרד התקשורת לשירותי נס”ר (ר”ת: נקודת סיום רשת, זה סוג שירות התקשורת, שמשרד הרווחה חיפש לרכוש), או רישיון תקשורת מקביל. זה היה בלתי מתקבל על הדעת, שמשרד ממשלתי דוגמת משרד הרווחה, מאשר בהיחבא (היה בהתחלה קשה מאוד למצוא זאת באתר המכרזים של הממשלה), אישור ב”פטור ממכרז” לחברה אחת, ל”אמן מחשבים”, להפעיל מערכת, שמקורה בחברה זרה בשם טוויליו, ולהפעיל את המערכת הזרה הזו בישראל, עבור שירותי משרד הרווחה. מדובר במערכת הכוללת יכולות מתקדמות, לרבות יכולות של הקלטת שיחות וניתוחן, מה שדורש רמת אבטחה ברמה גבוהה ביותר, ושמירה על חוקי הפרטיות בצורה מאוד הדוקה, על פי חוקי ותקנות מדינת ישראל, כשלא בטוח, שבכלל הנושאים הללו נבדקו לעומק או בכלל, בפטור ממכרז הזה.

■ לפונה אלי בנושא “הפטור” ממכרז הזה, שביקש את התערבותי, הצעתי לו להגיש ערר, לפני שאני מתערב בנושא זה. וזה בדיוק מה שהוא עשה. תוצאות הערר הזה היו מדהימות והן מפורטות במלואן במסמך שיש כאן. [הערה: כל ההדגשות מופיעות במקור באתר ‘טלקום ניוז’].

= = = = = = = = =

העוּבְדּוֹת: 

ועכשיו, אחרי שהתרשמתם עמוקות מהחשיפה האדירה של אבי וייס באייטם שלו מה- 2 בדצמבר 2020, הגיע הזמן לדעת מהי האמת, האחת והיחידה:

■ על הפטור ממכרז של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים – זרוע עבודה פירסמתי לא ידיעה אחת אלא שלוש ידיעות באתר זה:

+ הידיעה הראשונה פורסמה כאן ב- 23.10.2020

+ הידיעה השנייה פורסמה כאן ב- 6.11.2020

+ הידיעה השלישית והאחרונה (נשוא ה’חשיפה’ כביכול של אבי וייס) פורסמה כאן ב- 30.11.2020. כלומר, הידיעה השלישית והאחרונה שלי בנושא זה הופיעה יומיים לפני החשיפה האדירה של אבי וייס.

עיניכם הרואות (וניתן לבדוק זאת בקלות גם בגוגל), כל הסיפור הזה פורסם כאן באתר לפני שמר וייס “חשף” אותו באתר שלו.

■ אבי וייס כתב כי “זה היה בלתי מתקבל על הדעת, שמשרד ממשלתי דוגמת משרד הרווחה, מאשר בהיחבא (היה בהתחלה קשה מאוד למצוא זאת באתר המכרזים של הממשלה), אישור ב’פטור ממכרז’ לחברה אחת, ל’אמן מחשבים'”.

מעניין שאני – בניגוד לאבי וייס – כלל לא התקשיתי למצוא את כל המידע לגבי הפטור לאמן מחשבים באתר מינהל הרכש הממשלתי, ומצאתיו לא פעם אחת אלא שלוש פעמים.

■ אולי זה בשל עברו המשטרתי של הקצין בדימוס וייס, אבל אין כל בסיס בטענה שלו שבמקרה הנוכחי משרד הרווחה פעל “בהיחבא” והוא לא מביא כל ביסוס לטענה הזו שלו. הדברים היו ועודם כתובים כחול על גבי לבן באתר מינהל הרכש.

■ כמי שקורא הרבה כתבי מכרזים ופטורים ממכרז ממשלתיים, לדעתי אבי וייס שגה כשכתב שמדובר ב’ערעור’ ובמקום זאת היה צריך לציין כי מדובר ב’השגה’.

■ יתרה מכך, כקורא ותיק של אבי וייס בשבע ויותר שנות קיום האתר שלו, אני מרשה לעצמי לפקפק בכך שמישהו פנה אליו בשאלה מה לעשות והוא יעץ לו לערער על החלטת משרד הרווחה [אוי ואבוי אם ספק בפועל או בכוח צריך לפנות אל אבי וייס ולא יודע בעצמו כיצד להתנהל בנושאי מכרזים מול משרד ממשלתי].

לא מדובר בסוד מבחינת המשרד מי היו הגורמים שפנו אליהם (לגבי קביעת אמן מחשבים כ’ספק יחיד’). יתכבד אבי וייס ויפרסם באתר שלו את צילום הפנייה של אותו גורם אליו כדי שנדע שהוא, וייס, אכן דובר אמת ומישהו אכן פנה אליו בנושא זה. אם הוא מתעקש על כך, הוא יכול בצילום להשחיר את שם הפונה אבל לפרסם צילום מלא הן של הפנייה אליו והן את תשובתו לפונה.

= = = = = = = = =

■ וכאן אני מגיע לדבר נוסף שכתב אבי וייס בחשיפה האדירה שלו ב’טלקום ניוז’ (כאמור, יומיים לאחר שאני פירסמתי את הדברים): בהערת אגב נציין שחברת “א.מ.ן מחשבים” הגישה עתירה מנהלית כנגד ההחלטה הזו לבית המשפט המחוזי בי-ם. לא ברורים סיכויי העתירה להתקבל, לאור מה שפורסם כאן.

כהרגלו, אבי וייס – שחתום על האייטם כולו – משנה את נוסח הדברים מלשון יחיד בגוף ראשון ללשון רבים [“נציין”]. פתאום אתה זה אתם?

■ יש הסבר מאוד פשוט למשפט הזה של אבי וייס שמעיד אף הוא על ‘ההשראה’ ש’העורך הראשי’ מקבל מדברים שהוא קורא לכן באתר שלי: ב- 30 בנובמבר 2020 — במסגרת הידיעה השלישית שעסקה בפטור ממכרז שניתן לחברת אמן מחשבים דיווחתי כי חברת א.מ.ן מחשבים הגישה עתירה מינהלית נגד המדינה בנושא מכרזים.

בפיסקה הראשונה של אותה הידיעה כתבתי: “חברת א.מ.ן מחשבים הגישה (29.11.2020) עתירה מינהלית בנושא מכרזים נגד מדינת ישראל. לא פורסם הטקסט המלא של העתירה שהוגשה לבית-המשפט המחוזי בירושלים בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים”.

הדבר נבע מכך שפנייה במייל אל ב”כ חברת א.מ.ן מחשבים בבקשה לקבלת הנוסח המלא של כתב העתירה – לא נענתה, משום-מה.

אבי וייס כה הושפע ממה שכתבתי שהוא ‘שיקף’ אותם ברוח מה שכתבתי. כנראה שהוא לא טרח לנסות לבדוק מה עומד מאחורי העתירה של א.מ.ן מחשבים. הדברים כתובים אצלו גם עתה. ויודגש כי יהיה זה מיותר למחוק אותם מהאייטם כיוון שדאגתי לצילום מסך למקרה שיעשה זאת בעקבות מה שכתבתי כאן היום.

ומה שעומד מאחורי אותה עתירה מינהלית של א.מ.ן מחשבים ניתן לקרוא בידיעה הנפרדת שאני מפרסם היום.

= = = = = = = = =