שוב השבתת אינטרנט בסוריה; במשך שמונה שעות ב- 15.5.2013 לא היה קישור לאינטרנט במדינה

במשך שמונה שעות, החל מהשעה עשר בבוקר ביום רביעי (15 במאי 2013) שוב היו שירותי האינטרנט והטלפוניה הקווית בסוריה מושבתים. בשעה 18:26 שעון דמשק שבו השירותים לפעול כרגיל.

דיווח על כך התפרסם במהלך היום ע”י חברות ניטור התעבורה באינטרנט וע”י חברת גוגל. החברות מציינות כי מדובר בהשבתה שישית של אמצעי התקשורת מאז תחילת הלחימה בתוך סוריה.

משרד התקשורת הסורי שדיווח אף הוא על השבת השירות לסדרו טען כי הסיבה הפעם היא שהפצצה של המורדים כ- 60 ק”מ צפונית לבירה דמשק גרמה לפגיעה בכבל תקשורת.

לפני מספר ימים התייחסו מומחים במערב לדיווחים בתקשורת הסורית (שבבעלות ממשלתית) כאילו השבתת האינטרנט לפני שבוע נגרמה כתוצאה מכשל בכבלי הסיבים האופטיים.

בנובמבר 2012 הייתה השבתה של שלושה ימים ואז טענו השלטונות כי הדבר נגרם כתוצאה מפעילות של טרוריסטים.

David Belson מחברת Akamai Technologies אמר ל- BBC כי לפי הניטור שמבצעת חברתו חיבור האינטרנט הבינלאומי של סוריה הינו באמצעות ארבעה ספקים לפחות ומפות הכבלים התת-ימיים מצביעות על חיבור באמצעות שלושה כבלים פעילים. “אשר על כן, “לא סביר שכשל של כבל אופטי יחיד יגרום להשבתה של שירותי האינטרנט במדינה כולה”.

לדברי Michelle Zatlyn מחברת האבטחה Cloudflare באתר TechCrunch, “כמעט בטוח שהדבר נעשה במכוון. לא סביר שמדובר בתקלה, סוריה היא מדינה בעלת מספר קטן של ספקים המחוברים בינלאומית – במקרה הזה מדובר באחד”. משמעות הדבר היא שמספר קטן של חברות מפקחות על הגישה מסוריה לאינטרנט העולמי … קל לנתק את הגישה של האזרחים לאינטרנט – בין אם במזיד ובין אם במקרה. חברת התקשורת הסורית היא Syria Telecom והיא נמצאת בבעלות המדינה”.