רת”א: מכרז לביצוע מבחני בקיאות בשפה האנגלית וביצוע מבחני רדיו טלפון (RT)

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים/רשות התעופה האזרחית (רת”א) מזמינה מציעים להגיש הצעותיהם לביצוע מבחני בקיאות בשפה האנגלית וביצוע מבחני רדיו טלפון (RT).

בנוסח המכרז נאמר כי רת”א היא המאסדר (רגולטור) בתחום התעופה האזרחית בישראל. “בחודש אפריל 2018 נכנס לתוקפו תיקון שנערך לפקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], התשל”ב – 1972, במסגרת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2019), התשע”ח – 2018.

“במסגרת התיקון לפקודה כאמור, בסעיף 4ח(ב) נקבע, בין היתר, כי רישיון לעניין הפעלה של תחנת אלחוט בכלי טיס, יינתן בידי מנהל רשות התעופה האזרחית. יצויין כי ערב התיקון לפקודת הטלגרף כאמור, הסמכות לעניין זה, הייתה מסורה למשרד התקשורת.

“על פי סעיף 4א. ו-4ח. לפקודת הטלגרף, לצורך הפעלת מכשיר אלחוטי, בין על-ידי טייסים, מפקחים על תנועה אווירית או מפעילי קרקע בשדה תעופה עליהם להיות בעלי רישיון מתאים להפעלת תחנת אלחוט שניתן על ידי מנהל רת”א, או עובד רת”א שהלה הסמיכו לעניין זה. עוד יובהר כי קבלת רישיון RT מהווה תנאי לקבלת רישיון טייס או רישיון מפקח על תנועה אווירית.

“לצורך מתן רישיונות RT נדרשת אוכלוסיית נבחני ה- RT כאמור לעבור מבחני רדיו טלפון. היקף הנבחנים מוערך בסדר גודל של 300 בשנה. יודגש שרת”א אינה מתחייבת למספר זה, אשר הנו בגדר הערכה בלבד.

“יצויין כי רישיון ה- RT ניתן לתקופה בלתי מוגבלת למי שעבר בהצלחה את המבחן. ולכן, כל אדם מתוך אוכלוסיית נבחני RT יידרש לעבור את המבחן פעם אחת בלבד”.