רשות התקשוב הממשלתי פירסמה הנחייה של ראש הרשות בדבר עקרונות פיתוח מערכות להיערכות לענן [הנחיה בדבר הפעילויות המומלצות בעת תכנון ופיתוח מערכות חדשות]

רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי פירסמה הנחייה של ראש הרשות בדבר עקרונות פיתוח מערכות להיערכות לענן [הנחיה בדבר הפעילויות המומלצות בעת תכנון ופיתוח מערכות חדשות]. המסמך חובר בידי קרן בר-לב, CTO ממשלתית ברשות התקשוב.

“מטרת המסמך היא להנחות את קהל היעד בדבר הפעילויות המומלצות בבואם לתכנן ולפתח מערכות חדשות. החל מפרסום הנחייה יש להימנע מלפתח מערכות חדשות בטכנולוגיות ייעודיות של ספק ענן מסוים (Cloud Native) או בטכנולוגיות אשר לא יהיה ניתן להעבירם בפשטות לענן. הנחייה זו מתווה קווים מנחים, ועל כן תוכנה בגדר המלצה עבור קהל היעד”.

בהקדמה של המסמך נאמר כי “מכרז נימבוס, בחירת ספק ענן להקמת אזור בישראל, מתקדם וספק ענן צפוי להיבחר בתחילת שנת 2021. רשות התקשוב הממשלתי רואה חשיבות בהיערכות של אגפי טד”ם (טכנולוגיות דיגיטליות ומידע) ככל שניתן ל-‘יום המחר’. אנו שואפים, כי בנקודת הזמן הנוכחית, בסמוך לפרסום הנחייה זו, הפיתוח שמתקיים בממשלה יותאם לעקרונות פיתוח חדישים ובכך יתאים למעבר לענן.

“הנחייה זו מתייחסת לפיתוח אפליקציות בכלל ולהיבטים השונים של פיתוח מערכות למצב של Cloud Ready בפרט. ההנחייה מתייחסת ל-  Practices Best שיש ליישם בתהליכי פיתוח מערכות. מומלץ לאמץ הנחיות אלו כסטנדרט בתהליך הפיתוח להכנת המערכות למעבר לענן.

“הנחיה זו מתייחסת לתחומים שונים החל מתהליכים תומכי פיתוח, תכנון ארכיטקטורת המערכת, פיתוח המערכת ועד לממשקי המערכת כגון, בסיסי נתונים, אחסון ולוגים.

“רשות התקשוב רואה בכל ההיבטים האלו מרכיבים חשובים שיש להתייחס אליהם בפיתוח והכנת המערכות למעבר לענן”.

הערת עורך Read IT Now: בעבר פירסמתי מספר ידיעות כאן באתר זה לגבי פרוייקט נימבוס. כולן מופיעות בריכוז הבא.