רשות התקשוב הממשלתי פירסמה הנחייה בנושא הנגשת יישומים בפלטפורמות השונות בדפדפנים הנפוצים, כך שיהיו זמינים לחלק הארי באוכלוסייה

רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה פירסמה לאחרונה הנחייה בנושא הנגשת יישומים בפלטפורמות השונות בדפדפנים הנפוצים, כך שיהיו זמינים לחלק הארי באוכלוסייה. את המסמך חיבר יהודה אופיר מנהל אגף בכיר משלות בקרה ושקיפות ברשות התקשוב.

לדברי הרשות, “חובת הנגשת יישומים ממשלתיים באינטרנט לציבור כך שיהיו זמינים בכל דפדפן שאחוז החדירה שלו בשוק הוא מ- 10% ומעלה”.

כמו במסמכים אחרים שפירסמה הרשות, “הנחייה זו מהווה מסמך מדיניות ותקן ממשלתי, ועל כן תוכנה מחייב את היחידות מונחות רשות התקשוב הממשלתי”.

בין היתר נאמר במסמך כי יש לוודא  זמינות של כל היישומים המונגשים במחשב אישי – בדפדפן כרום; זמינות של כל היישומים המונגשים בטלפון חכם – בדפדפנים כרום וספארי (הזמינות בסמסונג אינטרנט תיבחן על פני הזמן על פי המגמה שתיווצר); זמינות של כל היישומים המונגשים במחשבי לוח (טבלטים) – בדפדפנים כרום וספארי .

“כל משרד יכול, כמובן, להחליט לתמוך גם בדפדפנים אחרים לפי צרכיו התפעוליים או הטכנולוגיים.

“יחידת מימשל זמין תומכת אף בסטנדרטים יותר מחמירים, ועל כן כל השירותים הנגישים לציבור באמצעות האתר הממשלתי האחוד תואמים הנחיה זו”.