“רשות התקשוב הממשלתי מעודדת את משרדי הממשלה לעשות שימוש בפתרונות מתקדמים לניהול דאטה בעת בניית ארכיטקטורה של מערכת תוכנה חדשה”

רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה פירסמה לאחרונה הנחייה לגבי מדיניות שימוש בפתרונות מתקדמים לניהול דאטה.

במסמך שהוכן ע”י מוריה זיסוביץ מהרשות נאמר כי “רשות התקשוב הממשלתי מעודדת את משרדי הממשלה לעשות שימוש בפתרונות מתקדמים לניהול דאטה בעת בניית ארכיטקטורה של מערכת תוכנה חדשה במשרדי הממשלה וביחידות הסמך. הנחיה זו מגדירה את תהליך הבחינה של שימוש בפתרון מתקדם לניהול דאטה וכן בסוגי פתרונות מתקדמים לניהול דאטה (NoSQL)”.

“ההנחיה מטפלת בתהליך ההכנסה של פתרונות מתקדמים לניהול דאטה לשימוש במשרדי הממשלה תוך קביעת כללי אצבע שנועדו לאפשר בחינה של שימוש בפתרונות אלו בשלב  בניית ארכיטקטורת הפתרון ולפני היציאה לשלב הפיתוח.

“ביצוע בחינה כזו הינו מחוייב המציאות נוכח היתרונות הרבים של פתרונות אלו והיכולת בשימוש נכון ובבחירה נכונה לייצר מערכות תוכנה יעילות, מהירות וטובות יותר.

“מהות המסמך: הנחיה זו מהווה מסמך מדיניות, ועל כן תוכנה מחייב את היחידות מונחות רשות התקשוב”.

עוד נאמר במסמך כי “רשות התקשוב הממשלתי מעודדת את משרדי הממשלה לעשות שימוש בפתרונות מתקדמים לניהול דאטה היכן שמערכת התוכנה שעומדת על הפרק מתאימה לשימוש כזה.

“משרדי הממשלה ויחידות הסמך עשויים למצוא תועלת בשימוש בפתרונות מתקדמים לניהול הדאטה על מנת לקבל מערכות תוכנה, יעילות, מהירות ובעלות גמישות גדולה. בין היתרונות ניתן למנות ניהול מידע מורכב והיררכי, ניהול כמויות גדולות מאוד של מידע, ניהול מידע הגדל בקצבים גדולים מאוד, ניהול סכימות (מבני) נתונים שאינן קבועות ומשתנות לעיתים, יכולת הרצה של התוכנה בגרסאות שונות אל מול מבני נתונים שונים.

“בחינה של פתרונות מתקדמים לניהול דאטה צריכה להיעשות בשלב בניית ארכיטקטורת הפתרון למערכת תוכנה חדשה, בחינה זו תעשה על ידי הצוות הטכנולוגי הפנימי במשרד או על ידי יועצים חיצוניים, בנוסף ניתן לבקש חוות דעת מרשות התקשוב הממשלתי”.