רשות התקשוב הממשלתי הודיעה כי יחידת מימשל זמין עברה בהצלחה מבדק הסמכה לעמידה בדרישות תקני אבטחת נתונים בענן

רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה הודיעה (16.1.2019) כי יחידת מימשל זמין במסגרתה עברה בהצלחה מבדק הסמכה לעמידה בדרישות תקני אבטחת נתונים בענן.

בהודעת רשות התקשוב נאמר כי  “מימשל זמין נערך למעבר לעבודה עם תשתית ענן ציבורי, במטרה לקחת חלק במגמה ההולכת וצוברת תאוצה בעולם המחשוב.

“ההסתמכות על ענן ציבורי טומנת בחובה פוטנציאל גדול להורדת עלויות והעלאת זמינות השירות, אולם היא מחייבת את עמידת מימשל זמין בתקני אבטחת המידע בתחום אבטחת הנתונים בענן: ISO-27017   – אבטחת מידע ביישום שירותי ענן, ו- ISO-27018 –  אבטחת מידע אישי המאוחסן ומעובד בענן ציבורי.

“במטרה לוודא את עמידת הארגון בדרישות שני תקני אבטחת מידע ואבטחת נתונים אלו, עבר מימשל זמין מבדק מקיף אשר בוצע על ידי גוף חיצוני מוסמך. מטרת המבדק הינה לוודא כי כל מסמכי מדיניות אבטחת המידע, נהלי אבטחת המידע, הוראות והנחיות אבטחת המידע מבטיחים מענה לדרישות התקנים וכל זאת על מנת לשמור על כל מרכיבי אבטחת המידע ולמנוע כל סיכון לפגיעה בנכסי המידע אשר יאוחסנו בענן.

“המבדק הסתיים בהצלחה. ההסמכה לשני תקנים אלו מתווספת להסמכה שכבר קיימת למימשל זמין, מזה מספר שנים, לשלושה תקני ISO אחרים — ISO-27001, ISO-27032, ISO-9001  — עובדה אשר זיכתה את מימשל זמין בתעודת פלטינה המוענקת לגופים המוסמכים לחמישה תקני ISO ויותר”.