רשות התקשוב הממשלתי: בשל מורכבות מכרז בנושא אספקת שירותי קישור מהירים למשרדי הממשלה, הוא נדחה במספר חודשים

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/רשות התקשוב הממשלתי

שמות הספקים: בזק בינלאומי ונטוויז’ן (מקבוצת סלקום)

מהות ההתקשרות: הארכה והרחבת ההתקשרות עם שתי החברות בנושא אספקת שירותי קישור מהירים למשרדי הממשלה, לחמישה חודשים נוספים.

התחלת ההתקשרות: 1 באוגוסט 2017; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017, או עד לבחירת הזוכה במכרז החדש, לפי המוקדם ביניהם.

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור המרכזית.

הערות: וועדת הפטור המרכזית אומרת בנימוקיה כי “יחידת ממשל זמין משמשת כגוף המרכזי לאספקת שירותי אינטרנט מאובטחים למשרדי הממשלה. היחידה מספקת שירותי גלישה מאובטחים למשרדי הממשלה המעוניינים לאפשר לעובדיהם לבצע גלישה ברשת האינטרנט.

“כמו כן משמש היחידה כחוות שרתים המארחת ומתחזקת את אתרי האינטרנט של מרבית משרדי הממשלה וכמוביל של פרויקטים לאומיים לאספקת שירותים מקוונים לציבור באמצעות רשת האינטרנט. חלק מהשירותים שמציע הפרויקט כולל גם שירות תשלומים מאובטח המאפשר לציבור לבצע מכל מקום בו ממוקם מבקש השירות ותשלומים למשרדי הממשלה ישירות.

“בשנת 2010 פורסם בנושא מכרז פומבי שזכו בו במקום הראשון חברת בזק בינלאומי וחברת נטוויז’ן במקום השני. בתאריך 1.8.2011 נחתם הסכם עם שתי החברות הזוכות לשלוש שנים בהיקף של 3 מיליון ₪. הוועדה אישרה את הארכת תקופת ההתקשרות עם שתי החברות באישור וועדת הפטור לתקופה של עד 31.7.2017”.

כחלק מיישום מסקנות תקיפות סייבר שבוצעו על מערכות המחשב נבע צורך לקבל שירותי אירוח ארונות תקשורת בארץ ובחו”ל אצל ספקיות התקשורת שזכו במכרז בכדי להציב בהן ציוד אבטחת מידע ונעשתה הרחבה גם עבור צורך זה” [ההדגשה לא מופיעה במקור].

במהלך החודשים האחרונים עסקה היחידה המקצועית בכתיבת מכרז חדש. הצפי לפרסומו היה מתוכנן לקראת הרבע הראשון בשנת 2017 כך שהצפי להתקשרות עם ספקים זוכים מתוכנן לקראת רבעון רביעי בשנת 2017. ואולם, לאור מורכבות המכרז חל עיכוב של כשלושה חודשים ולכן נקבע לו”ז חדש לפיו המכרז מפורסם ב- 6/2017, כנס מציעים – 7/2017, מועד אחרון להגשת הצעות – ספטמבר 2017; העברת ציוד בחו”ל והכנת תשתית ספק חדש (קינפוג ציוד וכו’) – 10-11/2017;; התקשרות עם ספק חדש – דצמבר 2017.

אשר על כן הוחלט להאריך בחמישה חודשים את ההתקשרות עם שתי החברות הללו עד תחילת פעילותו של הספק זוכה המכרז החדש.