רשות החברות הממשלתיות מבקשת לערוך מחקר בנושא תלונות הציבור ותפיסת הציבור לגבי החברות הממשלתיות

הגוף המפרסם: משרד האוצר/רשות החברות הממשלתיות

שם הספק: אמון הציבור- חברה לתועלת הציבור בע”מ

מהות ההתקשרות: רשות החברות הממשלתיות מבקשת להתקשר עם ארגון אמון הציבור לצורך ביצוע מחקר ובסיומו קבלת דו”ח מסכם בנושא תלונות הציבור ותפיסת הציבור את החברות המסוקרות. הבדיקה תתבצע בשלוש חברות ממשלתיות.

התחלת ההתקשרות: 26 בפברואר 2017; סיום ההתקשרות: 26 בפברואר 2020

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בחוות הדעת לגבי ההתקשרות עם ארגון אמון הציבור כספק יחיד כותב ליאור קוטלר יועץ למנהל רשות החברות הממשלתיות בספטמבר 2016 בין היתר כי “אמון הציבור הינו ארגון ישראלי ללא מטרות רווח המהווה מוקד מרכזי לתלונות הציבור ומטפל בלמעלה מ- 20,000 פניות בשנה. הארגון מתמחה בכל קשת הפעולות והמיומנויות הכרוכות בביצוע ניטור ודירוג התנהלות עסקים על בסיס תלונות הציבור. במסגרת זו הארגון מטפל באופן פרטני בפניות, קביעת נורמות התנהלות ראויות, בקרת התנהלות העסקים, ניטור כשלים ומניעתם. הדבר נעשה הן ע”י הדרכה (לרבות בתיקון חוזי חברות עם לקוחות, פרסומים ונהלי העבודה) והן ע”י הרתעה. הארגון פיתח תוכניות בקרה ענפיות ומלווה מקצועית מאות עסקים בהטמעת הסטנדרטים שפיתח תוך התמודדות עם האילוצים בהם הם פועלים. על בסיס המידע שהארגון אוסף הוא עורך דו”חות דירוג אשר מתמרצים עסקים לשפר את השירות ולהבין באופן רחב את הסיכונים וההזדמנויות העומדים לפתחם במפגש עם הציבור מבחינה תדמיתית, משפטית ושיווקית”.

רשות החברות בדקה ארגונים וגופים ש”עשויים להחזיק ביכולות דומות לאלו של ארגון אמון הציבור” אולם בכל הבדיקות הסתבר כי “(…) השילוב מחד של המגמה בציבור הרחב לפנות לארגון אמון הציבור בתלונות ומאידך מאגר הידע הנרחב המתעדכן תדיר של הארגון, יכולות הניתוח ואיכות כוח האדם שעוסק בנושא הופך את ארגון אמון הציבור לארגון יחיד מסוגו במשק המסוגל לבצע את העבודה המבוקשת לשביעות רצונה של הרשות”.

הערת עורך Read IT Now: הבקשה פורסמה לראשונה במערכת מנו”ף בספטמבר 2016 כשאז היה מדובר על התחלת ההתקשרות ב- 15 בנובמבר 2016 וסיום ההתקשרות: 15 בנובמבר 2017. לא מופיעה במערכת מנו”ף החלטה לבקשה זו. כעת היא פורסמה שוב כשמדובר על תקופת התקשרות של שלוש שנים.