רשות האכיפה והגבייה: בקשה לקבלת מידע לביצוע שירותי תשלומים מקוונים

הגוף המפרסם: רשות האכיפה והגבייה

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע לביצוע שירותי תשלומים מקוונים

תאריך פרסום: 10 באוקטובר 2011

מועד אחרון: 13 בדצמבר 2011

הערות: רשות האכיפה והגבייה מופקדת על אכיפת החלטות שיפוטיות וגביית חובות במדינת ישראל. הרשות פועלת בשני מישורים מקבילים: מערכת ההוצאה לפועל: גביית חובות עבור אזרחים/חברות/אגודות/מוסדות וכו’; המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות: גביית חובות עבור אוצר המדינה וקורבנות עבירה.

היקף הגבייה באמצעות לשכות הוצל”פ והמרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות כמיליארד שקלים בשנה וכמיליון פעולות תשלום מתבצעות בסניפי דואר ישראל השונים.

רשות האכיפה והגבייה בוחנת להרחיב ולגוון את אפיקי התשלום העומדים כיום בפני ציבור החייבים המשלמים את חובם לטובת הזוכים בתיקי ההוצאה לפועל ולאוצר המדינה באמצעות המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות. כיום מרבית תשלומי החובות, כמיליון שוברים בשנה, מבוצעים בסניפי בנק הדואר באמצעות שוברי תשלום מיוחדים.

הרשות בוחנת יציאה למכרז פומבי לרכישת שירותי קופה מקוונים (“הפקת שובר לתשלום באופן מקוון כאשר פרטי התשלום יסופקו באמצעות גישה ממוחשבת למערכת ההוצאה לפועל, קבלת תשלום ושידור המידע באופן ממוחשב חזרה למערכת ההוצאה לפועל באמצעות תאגיד או מספר תאגידים”). הרשות מעוניינת לאפשר לחייבים לשלם את חובם במזומן או באמצעי תשלום אחרים המופעלים על ידי התאגיד. המידע בדבר החוב המעודכן יתאפשר באמצעות תקשורת בין מחשב התאגיד –  למחשב רשות האכיפה והגביה.

עיקרי השירות הנדרש: מתן אפשרות לפונים לשלם את חובם באמצעות הדלפקים בסניפי התאגיד במזומן או בדרך אחרת וכן לקבל מידע בדבר חובות אף אם לא בוצעה פעולת תשלום.

לגבי כל תשלום או פעולה אותו מעוניין הפונה לבצע, יבוצע זיהוי הפונה ותבוצע תקשורת בין מחשב התאגיד למחשב הרשות ויתקבל המידע בדבר חובות הפונה. מחשב התאגיד המחובר למחשב הרשות, יאתר את פרטי התיק הרלוונטי, כמו כן התאגיד יספק לכל אחד מהפונים, מידע לגבי חובותיו לרשות.

פונה יוכל לשלם חובותיו בכל אחד מסניפי התאגיד. זיהוי הפונה ייעשה באמצעות הקלדת מספר ת”ז או מספר תיק הפונה, או מספר שובר תשלום.

יתבצע קשר בין מחשב התאגיד הזוכה למערכת המחשוב ברשות, שלאחריו יתקבלו נתוני הפונה ופירוט חובותיו ממחשבי הרשות.

פקיד התאגיד ידפיס הודעת זיכוי לפונה, בה יירשמו פרטי הפונה, מספר התשלומים אשר שילם סוגם וסכומם. הודעת הזיכוי תועבר LINE ON למערכות המחשב של הרשות, לצורך עדכון קובץ הפונה, על בסיס יומי.

התשלום יירשם לזכות חשבון/חשבונות שהרשות תקבע, וזאת בצירוף העתקי שוברי התשלום שיודפסו בסניף התאגיד זוכה.