רשות האכיפה והגביה: מכרז פומבי לתחזוקה ותפעול של מתקני המחשוב ותחזוקה תפעול ופיתוח של מערכת יישומי הליבה של הרשות – “כלים שלובים”

הגוף המפרסם: משרד המשפטים/רשות האכיפה והגביה (רא”ג)

נושא המכרז: מכרז פומבי לפיתוח, תחזוקה ותפעול רב-שנתיים של מתקני המחשוב ושל מערכת יישומי הליבה של הרשות – “כלים שלובים”

מס’ המכרז: 8/2015

תאריך פרסום: 21 בספטמבר 2015

מועד אחרון: 4 בינואר 2016

הערות: רשות האכיפה והגבייה (רא”ג) החלה לפעול בתחילת שנת 2009 כרשות עצמאית וזאת בעקבות החלטת ממשלה לפיה הופרדו מערכת ההוצאה לפועל (הוצל”פ) והמרכז לגביית קנסות מהנהלת בתי-המשפט. החלטת הממשלה עסקה גם בהפרדה של מערכות המחשוב התומכות בפעילותשל רשות האכיפה והגבייה מהמערכות של הנהלת בתי-המשפט ובהקמה של מערכת ליבה יישומית עצמאית (מערכת “כלים שלובים”) לתמיכה בתפעול תחום ההוצאה לפועל הנמצא באחריות של רא”ג.

מערכת “כלים שלובים” פותחה ע”י שלוש חברות: חברת נס טכנולוגיות, חברת IBM וחברת טלדור והיא פעילה בכל לשכות ההוצל”פ מ- 26 באוקטובר 2014. באמצעות המערכת רא”ג מעניקה שירותים בזמן אמת למאות אלפי אנשים מידי יום. במערכות המחשוב שלה עושים שימוש מאות אלפי משתמשי קצה פנימיים (כולל רשמי ההוצאה לפועל, קלדניות, פקידים ואנשי תפעול) ואלפי משתמשי קצה חיצוניים (עורכי דין).

בימים אלו רא”ג משלימה את הקמת מתקני המחשוב של המערכת; במועד תחילת החפיפה תפעל מערכת “כלים שלובים” ממתקנים אלו. לפי בחירת רא”ג, אחד ממתקני המחשוב של המערכת ישמש כמתקן המרכזי והשני ישמש כמתקן גיבוי.

במסגרת זו יידרש הספק לקבל עליו, בין היתר, את ביצוע השירותים הנדרשים במלואם: תחזוקה ותפעול של מתקני המחשוב המשמשים את מערכת יישומי הליבה של רא”ג על התשתיות, החומרה ותשתיות המחשוב המותקנות בהם וכן תחזוקה, תפעול ופיתוח של מערכת יישומי הליבה.

תוקף המכרז הוא לחמש שנים כשבידי רא”ג האפשרות הבלעדית להאריך את תוקף ההתקשרות, ביחס למכלול השירותים השוטפים או חלקם, בשלוש תקופות נוספות בנות שלוש שנים כל-אחת ובמצטבר עד תשע שנים.

רא”ג תפעיל חדר מידע לשירות המציעים בו ניתן יהיה לעיין במסמכי האיפיון והתיעוד שח המערכת נכון למועד עלייתה לאוויר ובמסמכי האיפיון והתיעוד המפורטים של מתקן המחשוב החדש ושל מתקן המחשוב הנוסף (ככל שיהיו מוכנים לאותה עת).

הערת עורך Read IT Now: בשנים האחרונות פירסמתי כאן באתר מספר ידיעות לגבי מערכת “כלים שלובים” ברשות האכיפה והגבייה, כמו כאן, כאן ו- כאן.