רשות האוכלוסין: מכרז למתן שירותי תפעול, תמיכה, תחזוקה ופיתוחי המשך של המערכת לביקורת גבולות “רותם- רעות”

הגוף המפרסם: משרד הפנים/רשות האוכלוסין וההגירה

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי תפעול, תמיכה, תחזוקה ופיתוחי המשך של מערכת המחשוב המרכזית הקיימת לביקורת גבולות “רותם-רעות”

מס’ המכרז: 18/2017

תאריך פרסום: 4 בספטמבר 2017

מועד אחרון: 14 בדצמבר 2017

הערות: מטרת המכרז הינה לבחור חברה להתקשרות ארוכת טווח בשיטה של מיקור חוץ, לביצוע כלל תכולות העבודה המפורטות במכרז זה, שעיקרם המשך פיתוח ותחזוקה של המערכת הקיימת לביקורת גבולות, תחזוקה ותפעול תשתיות, מרכז תמיכה, פיתוחי המשך, וכן רכש ותחזוקה של מוצרי חומרה ותוכנה. הזוכה במכרז יהיה הקבלן הראשי (Prime Contractor, אינטגרטור) שיהיה אחראי לביצוע כלל הפעילויות הנדרשות במסגרת המכרז למשך כל תקופת ההתקשרות.

לצורך המשך רציף של תמיכה ותחזוקה במערכת, הגיעה הרשות להסדר עסקי מוקדם עם חברת סאפיינס, שהינה אחראית לפיתוח ולתחזוקת היישום המרכזי של מערכת “רותם-רעות”, לפיו תמשיך סאפיינס לשמש קבלן משנה של הספק הזוכה במכרז, בתנאים שנקבעו מראש ע”י הרשות [הערת עורך Read IT Now: בין המסמכים עליהם נדרשים המציעים לחתום, מצוי גם “תצהיר בדבר התחייבות המציע להימנע מיצירת קשר עם סאפיינס” בו נאמר בין היתר כי “הנני מתחייב בשם המציע שלא לייצור כל קשר, מכל סוג שהוא, לרבות העברת מידע בין בע”פ ובין בכתב, עם מי מחברת סאפיינס, בנוגע למכרז, למעט אם אהיה הספק הזוכה, שאז יחולו עלי הוראות ההסכם שיחתם ביני לבין הלקוח“].

הרשות מבקשת לבחור מציע אחד מבין המציעים אשר יספק את השירותים המבוקשים במכרז. תקופת ההתקשרות היא לעשר שנים מיום חתימת החוזה. לרשות האופציה להאריך את תקופת ההתקשרות המקורית ב- 6 תקופות נוספות בנות שנה כל אחת.

בין תנאי הסף: המציע בעל מחזור כספי של לפחות חמישים מיליון (50,000,000) ₪ (לא כולל מע”מ) בכל אחת מהשנים 2016 – 2015, הנובע מפעילות בישראל בתחום המחשוב.

על המציע להיות בעל ניסיון במתן שירותי מיקור חוץ לתשתיות ויישומי IT (פעילות מיקור חוץ אחת לפחות) כמפורט בתנאים המצטברים שלהלן: הפעילות הנה בהיקף של לפחות עשרה מיליון (10,000,000) ₪ (לא כולל מע”מ) בשנה, לפחות במשך שנתיים בין השנים 2010-2017. בין השנים 2010-2017, המציע סיפק שירותי מיקור חוץ המקיפים את כלל מערך המחשוב של הלקוח, בכל התחומים הבאים:  תכנון והקמה של תשתיות מחשוב, תקשורת ואבטחת מידע, פיתוח יישומים, ניהול פרוייקט, לרבות אינטגרציה, בדיקות, הדרכה והטמעה, תפעול, תמיכה ותחזוקת מערכות, תמיכה ותחזוקה בפריסה ארצית.

המציע העסיק לפחות חמישים (50) עובדים בישראל, עבור כל לקוחותיו, במשך שנתיים לפחות בין השנים 2015-2017, בכפוף לתנאים המצטברים הבאים: העובדים הועסקו לצורך מתן שירותי מיקור חוץ בתחומים של תפעול ותחזוקת תשתיות ויישומי  IT. עבור מתן שירות לפחות לשני לקוחות.

** עורך המכרז הוא מנהל יחידת מחשב רשב”ג – אריה פרידמן.

** הפרוייקט מסווג בסיווג סודי. הספק, האנשים שיועסקו מטעמו בפרוייקט זה וכל מידע ומסמכים הקשורים בפרוייקט, יתנהלו עפ”י הנחיות קב”ט רשות האוכלוסין החלים על סיווג זה. עם סיום הפרוייקט, או עם סיום עבודת הספק בפרוייקט מסיבה כלשהי, יחזיר הספק לרשות האוכלוסין כל מסמך או חומר אחר הקשור בפרוייקט, כולל כל העותקים והגיבויים, וימחק את הנ”ל מכל מדיה מגנטית שברשותו.