רשות האוכלוסין וההגירה: “ההערכה היא שבמארס 2016 תסתיים תקופת המבחן של הפרוייקט הביומטרי ותהיה חובה להנפיק תיעוד חכם לכלל התושבים”

רשות האוכלוסין וההגירה אומרת במסמכים רשמיים שלה כי “ההערכה היא שבמארס 2016 תסתיים תקופת המבחן של הפרוייקט הביומטרי ותהיה חובה להנפיק תיעוד חכם לכלל התושבים”.

הדברים נכתבים בבקשה לאישור ספק זוכה במכרז מיקרוסופט שנערך בהתאם להוראת תכ”ם 16.2.3.

ב- 22.12.2015 קיימה וועדת המכרזים של רשות האוכלוסין וההגירה דיון בבקשתו של המנמ”ר יוגב שמני לגבי הסכם תמיכה ושירותים לתוכנות מיקרוסופט. אגף מערכות המידע של הרשות ביקש לקבל אישור ליציאה להליך תיחור בקרב שלוש החברות שזכו במכרז החשכ”ל בתחום זה [גטר גרופ, אזטק טכנולוגיות ו- נס אי.טי.] לשלוש שנים נוספות 2016-2018.

וועדת המכרזים אישרה את הבקשה וב- 27.1.2016 נערך תהליך תיחור בין שלוש החברות וחברת נס טכנולוגיות זכתה בתהליך התיחור, לאחר שהציעה את אחוז ההנחה הגבוה ביותר. היקף ההתקשרות הוא 1.8 מיליון ₪ כולל מע”מ לשנה עם אופציה לשתי תקופות נוספות של שנה כל אחת.

וועדת הפטור המרכזית של הרשות, בראשותו של אמנון בן עמי מנכ”ל הרשות ויו”ר ועדת המכרזים אישרה בישיבתה ב- 27.1.2016 את ההתקשרות עם חברת נס לרכישת מוצרי מיקרוסופט.

בפרוטוקולים של הישיבות נאמר בין היתר כי “בארבע השנים האחרונות מערכות הרשות עברו שינויים מהותיים עקב הפעלת הפרוייקט הביומטרי (…) נוכח האמור אנו במאמץ מתמיד של ייצוב המערכות. יצויין כי ההערכה היא שבמארס 2016 תסתיים תקופת המבחן של הפרוייקט הביומטרי ותהיה חובה להנפיק תיעוד חכם לכלל התושבים, מה שיגביר את העומס על המערכות ואת הצורך המבצעי לייצוב המערכות והימנעות משינויים לא רצויים”.