רשות האוכלוסין וההגירה: בקשה לקבלת מידע – משלוח דואר רשום (במטרה לשפר את השירות לתושב בכל הקשור לניפוק תעודת זהות חכמה)

הגוף המפרסם: רשות האוכלוסין וההגירה/אגף מערכות מידע

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע – משלוח דואר רשום (במטרה לשפר את השירות לתושב בכל הקשור לניפוק תעודת זהות חכמה)

מס’ המכרז: 105/2015

תאריך פרסום: 27 באוגוסט 2015

מועד אחרון: 22 באוקטובר 2015

הערות: בקשה זו לקבלת מידע ממוענת אל חברות העוסקות בהפצת דברי דואר ואשר יש להן יכולת למסור דואר רשום  תפוצה ארצית (לרבות שיטחי יהודה ושומרון).

במצב הקיים ניפוק תעודת זהות חכמה דורש הגעה בשני מועדים שונים ללשכת הרשות: ביקור ראשון לצורך זיהוי ותהליך ההרכשה של התושב וביקור שני לצורך קבלת תעודת הזהות החכמה והפעלתה. מטרת השירות המבוקש לחסוך מהתושב את הביקור השני בלשכה ע”י משלוח תעודות הזהות החכמות בדואר רשום אל ביתו של התושב.

כיום הנפקת תעודות זהות חכמות נמצאת בתקופת מבחן האמורה להסתיים בתאריך  31.03.2016   אשר לאחריה הכנסת תחליט באם ייושם חוק המחייב את כל תושבי ישראל לקבל תעודת זהות חכמה, או בהתאם להחלטת הכנסת תוארך תקופת המבחן לתקופה שלא תעלה על 15 חודשים נוספים מעבר לתאריך  31.03.2016 .

מספר תעודות הזהות אותן יש לחלק במהלך תקופת המבחן עומד על כ-  300,000 בשנה. בסיום תקופת המבחן הצפי המוערך לחלוקה הוא כ-   800,000 תעודות זהות חכמות לשנה.

על סמך ניסיון העבר,  מעריכה הרשות כי קצב גידול הנפקת תעודות זהות יעמוד על כ- 10% בכל שנה  של גידול האוכלוסין, שימוש גובר בתעודות הזהות, צורך שוטף של התושב לעדכן פרטים בתעודה, אובדן, גניבה וכו’.

במצב הקיים ניפוק מסמך נסיעה (דרכון) ביומטרי דורש הגעה במועד אחד ללשכה לצורך זיהוי ותהליך הרכשה. הדרכון נשלח אל התושב לאחר מכן בדואר רשום.