רפאל ואוני’ בן-גוריון הכריזו על הסכם שת”פ מחקרי אסטרטגי; הפרוייקטים הראשונים במסגרת שיתוף הפעולה יתמקדו באיומי הסייבר בחיישנים של כלי רכב אוטונומיים

רפאל מערכות לחימה מתקדמות  בע”מ ו- BGN Technologies, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון, הודיעו היום (29.1.2019) של שיתוף פעולה מחקרי אסטרטגי רב-שנתי, בו רפאל תשתף פעולה עם חוקרי האוניברסיטה במגוון תחומים, כולל אבטחת סייבר, ניידות חכמה, רובוטיקה ובינה מלאכותית.

טקס החתימה בין נטע כהן מנכ”ל BGN Technologies וד”ר רן גוזלי סמנכ״ל בכיר ומנהל חטיבת מו״פ והנדסה של רפאל, נערך בכנס סייברטק 2019, בתל אביב.

שני הפרוייקטים הראשונים במסגרת שיתוף הפעולה יתמקדו בחקירת הסכנות שבפריצות סייבר וכיצד ניתן  להתמודד עם איומים אלו בחיישנים של מכוניות אוטונומיות. נהיגה אוטונומית כרוכה בשימוש במספר מערכות חיישנים, כולל מצלמות, ראדארים ומערכות מבוססות לידאר, שכולם עלולים להיות מטרות למתקפות סייבר.

בינה מלאכותית ושיטות למידת מכונה ישמשו כדי לזהות ולמפות פרצות אבטחה אפשריות, וכן יוצעו אמצעים להתגונן מפני איומים אלו.

הסכם זה בא בעקבות החלטת רפאל להקים  שלוחת מחקר ופיתוח בפארק ההיי-טק בבאר שבע, שתושק בהמשך השנה. המרכז החדש יתמקד בהיבטים שונים של מערכות אוטונומיות מתקדמות. השלוחה ממוקמת בסמוך לאוניברסיטת בן-גוריון, כדי ליהנות מהכישרונות והמומחיות של האוניברסיטה בתחומים אלו.

לרפאל ניסיון נרחב בתחום הסייבר שנרכש במהלך 25 השנים האחרונות. כמובילה בתחום, רפאל יישמה פרוייקטים בתחום הגנת סייבר בישראל ובעולם, כולל הקמת חמ”ל הסייבר הלאומי, שנחשב מהמתקדמים בעולם, מערכת הגנת הסייבר של מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל  ומערך הגנת הסייבר של רכבת ישראל. כמו כן, זכתה רפאל במכרז של פרוייקט אבטחת סייבר של משרד ההגנה של ארגנטינה.

רפאל מפתחת, מייצרת ומספקת מגוון רחב של מערכות ביטחוניות לאוויר, לקרקע, לים ולמרחב הסייבר והחלל עבור צה”ל ומערכת הביטחון הישראלית, וכן ללקוחות ברחבי העולם. רפאל מעסיקה למעלה כ-8000 עובדים (מתוכם למעלה מ-2500 אנשי מחקר ופיתוח) ומאות קבלני-משנה והיא המעסיק התעשייתי הגדול ביותר בצפון הארץ. מתקני החברה הראשיים ממוקמים בצפון, אולם בשנים האחרונות הרחיבה רפאל את פעילותה גם לשלוחות מחקר ופיתוח נוספות, לרבות בירושלים, בתל אביב, בתרדיון באזור התעשייה משגב וכאמור בשנת 2019 תפתח החברה את מרכז המו”פ שלה גם בבאר שבע. נתוניה הכספיים האחרונים של רפאל הם מכירות של כ- 2.2 מיליארד דולר, צבר הזמנות של 6.9 מיליארד דולר, ורווח נקי של 124 מיליון דולר (נתוני 2017).

BGN Technologies היא חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. החברה ממסחרת את המצאות חוקרי האוניברסיטה ומטפחת שיתופי פעולה ויזמות בקרב חוקרים וסטודנטים. BGN Technologies הקימה מעל 100 חברות הזנק במגוון רחב של תחומים טכנולוגיים כגון ביופארמה, סייבר, קלינטק, מכשור רפואי, אופטיקה ועוד. בנוסף, הקימה BGN Technologies חממות ומאיצים טכנולוגיים בשיתוף עם גופים מובילים בשוק הישראלי. בעשור האחרון יצרה החברה שותפויות ארוכות טווח עם חברות רב-לאומיות כגון דויטשה טלקום, Dell-EMC, PayPal ו – Lockheed Marin ובכך היא מסייעת ליצירת ערך ולצמיחת אוניברסיטת בן-גוריון והנגב.