רכבת ישראל: פניה מוקדמת לקבלת מידע (RFI) לרכישת מערכת לניהול אירועים

הגוף המפרסם: רכבת ישראל בע”מ

נושא המכרז: פניה מוקדמת לקבלת מידע (RFI) לרכישת מערכת לניהול אירועים [להצגת פתרונות טכנולוגיים למימוש פיתרון בתחום]

מועד אחרון: 13 בדצמבר 2016

הערות: רכבת ישראל שוקלת לצאת למכרז לרכישה של מערכת לניהול אירועים. לקראת אפשרות פרסום מכרז לנושא זה, הרכבת מבקשת לברר אפשרויות יישום פיתרון כולל לניהול אירועים לפי תורת הפעלה ובהתאם לגורמי מפתח עיקרים (אגפים וחטיבות) בתהליך פתיחת אירוע, טיפול באירוע,  תיעוד ויצירת תמונת מצב לאירוע.

שיפור והתייעלות:  מערכת שתלווה את תהליכי העבודה בתחום ניהול האירוע תשפיע בצורה ישירה על יכולות הרכבת להעניק שרות טוב יותר ללקוחותיה וגם להוסיף עוד אמצעי למנוע אסון.

המצב הנוכחי ברכבת ישראל: מרכז שליטה ובקרה המכיל מספר גורמים, כאשר כל גורם אחראי בתחומו על ניהול האירוע או רק על חלק מניהול האירוע (גורם מטפל, גורם מתעד,  גורם יוצר תמונת מצב וכדומה). טיפול באירוע יכול גם הוא להתחלק בין מספר גורמים, כאשר גורם אחד יהיה אחראי שיבוץ כוח אדם, אחר אחראי על הלקוחות והאחרון על תשתיות וכו’.  תצורת עבודה זאת מורכבת ולכן תוצאה של מידע שגוי שעובר בין גורם אחד לשני או מידע שכלל לא עובר בין הגורמים הוא נפוץ. כתוצאה מכך האירוע לא מנוהל בצורה אופטימלית והתוצאה יכולה להיות פגיעה בשרות שמקבלים הלקוחות וכו’.

מערכת ניהול האירועים הקיימת היום בארגון (משמשת בעיקר את פיקוד הרכבת) מבוססת על פיתוח במערכת ה SAP – אשר מהווה את מערכת ה- ERP  הארגונית. ברכבת מותקנת מערכת מידע גיאוגרפית (GIS) מבוססת ESRI  ומערכת הפצת מסרוני SMS של חברת OfficeCore . הספק לא נדרש לרכש שירות נוסף אלא לממשק למערכות הקיימות. בנוסף קיימות מערכות שו”ב אשר שייכות לאגף בטחון ברכבת ישראל, הכוללות פריסה ארצית של סנסורים ומערכות צילום ובקרה.

המטרות העיקריות של  המערכת הנדרשת: טיפול באירוע, תיעוד אירוע, יצירת תמונת מצב.

המערכת צריכה להיות בעלת יכולות טכנולוגיות בכדי לתמוך בדרישות והמטרות הנדרשות. עקב חשיבות מהירות התגובה כאשר מתרחש אירוע, המערכת נדרשת לזמני תגובה של Near Real-time . המערכת נדרשת לעמוד בזמני תגובה מינימליים גם בעת הפצת מידע למשתמשים מרובים: עד חמש שניות לשיגור של אלף הודעות שונות למשתמשים.

על המערכת לאפשר שליחת וקבלת מידע אל/מ מכשירים ניידים בשטח (ממשק אינטראקטיבי למשתמש קצה בשטח). על המערכת לאפשר קבלת/שליחת מידע למכשירי MIRS ולא  רק למכשירי סלולר רגילים. על המערכת לאפשר ממשקים לכוחות חירום (שיתוף מידע עם גופים ארציים לרבות כיבוי והצלה (כב”ה)/מד”א(מגן דוד אדום)/משטרת ישראל (מ”י).  על המערכת לאפשר שליחת מיקום אירוע כקישור מיידי לניווט עבור משתמשים/גופי חירום לווייניים.

הערת עורך Read IT Now: כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה, תאונת הרכבת בגרמניה בחודש פברואר השנה בה נהרגו 12 איש ושהוגדרה כתאונת הרכבת הקשה ביותר במדינה זה עשרות שנים: בקר הרכבת הודה עם תחילת משפטו ביום חמישי 10.11.2016 כי תשומת ליבו הוקדשה כולה למשחק במכשיר הסלולר שלו למרות שהדבר נוגד את הוראות חברת הרכבות.