רכבת ישראל חידשה הליכי מכרז [מערכת GSM-R לאורך קווי ותוואי המסילה] לאחר סיום ההליכים בבית-המשפט

ב- 3 בפברואר 2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “הוגשה עתירה מינהלית שגרמה להקפאת מכרז מערכת GSM-R לאורך קווי ותוואי מסילת רכבת ישראל”.

בידיעה דיווחתי כי בחודש יוני 2016 פירסמה רכבת ישראל את פרטיו של מכרז מס’ 11605 שנושאו “שירותי תכנון, אספקה, הקמה, הפעלה, התקנה, ותחזוקה של מערכת GSM-R לאורך קווי ותוואי מסילת רכבת ישראל”.

במכרז זה פורסמו מספר סבבי תשובות לשאלות הבהרה וכן נערך מפגש מציעים. בהודעה האחרונה שפירסמה רכבת ישראל (“הודעה מס’  12 – דחיית מועד הגשת ההצעות”) ב- 26 בינואר 2017 נכתב בין היתר כי “בשל עתירה שהוגשה בעניין המכרז דנן,  מועד הגשת ההצעות במכרז, נדחה עד להודעה חדשה. הודעה למציעים בדבר מועד הגשת ההצעות המעודכן, תפורסם בהמשך באתר האינטרנט של רכבת ישראל, בעמוד המכרז דנן”.

באותו היום, 26 בינואר 2017, הוגשה עתירה מינהלית ע”י חברת נוקיה סולושינס ונטוורקס ישראל בע”מ נגד חברת רכבת ישראל בע”מ. העתירה [עת”מ 61592-01-17] הוגשה לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים.

כבוד סגן הנשיא השופט ד”ר קובי ורדי פירסם באותו היום החלטה לפיה דיון בעת”מ יתקיים בקרוב וכי “עד להחלטה אחרת מוארך המועד להגשת ההצעות למכרז”.

עוד קבע השופט כי הוא מצרף כמשיבות נוספות לעתירה את המציעות הפוטנציאליות הנזכרות בהחלטת וועדת המכרזים של הרכבת מיום 21.12.2016. הוא הורה לרכבת ישראל להעביר את שמותיהן אל העותרת כדי שזו תעביר אליהן את החלטת בית-המשפט [הערה: בדיעבד מסתבר לגבי שתי המשיבות שצורפו אף הן כי מדובר במוטורולה סולושנס בע”מ ובבינת תקשורת מחשבים בע”מ].

ב- 7  בפברואר 2017 התקיים דיון בעתירה בפני סגן הנשיא השופט ד”ר קובי ורדי. ב- 22 בפברואר 2017 החליט השופט על סגירת התיק וזאת כיוון שהצדדים הגיעו להסכמות לגבי המכרז.

באותו היום פירסמה רכבת ישראל, שוב, את המכרז כמכרז פעיל. המועד האחרון להגשת הצעות נדחה והוא עומד עתה (לאחר חידוש המכרז) על 16 במארס 2017. יצויין כי בנוסח המכרז בוצעו שינויים שונים כפי שניתן לראות כאן.