ריכוז עיקרי מחקרים חדשים בנושא מכשור לביש [Wearable Device]
■ Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, דו”ח של חברת המחקר IDC שפורסם ב- 15 ביוני 2016 אומר כי ברחבי העולם יימכרו עד סוף השנה הנוכחית 101.9 מיליון יחידות של מכשור לביש. לדברי International Data Corporation זה גידול בשיעור של 29% בהשוואה למכירות בשנת 2015. חברת המחקר מעריכה עוד כי בשנת 2020 צפויים להימכר 213.6 מיליון יחידות של מכשור לביש. בשנים 2015-2020 צפוי שיעור גידול שנתי מצטבר של 20.3%. נתח תחום השעונים החכמים [Smartwatches] יגדל משיעור של 41% מכלל מכירות המכשור הלביש בשנת 2016 לשיעור של 52.1% בשנת 2020.
■ Wearable Technology and the Internet of Things, דו”ח של חברת Ericsson ConsumerLab שפורסם ב- 8 ביוני 2016 בדק מדוע בעלי מכשירים לבישים מפסיקים להשתמש בהם. הסיבה הנפוצה ביותר (לדברי 21% מהנשאלים) היא פונקציונליות ושימוש מוגבלים. הסיבה השנייה (לדברי 14%) היא שאין מדובר במוצרים העומדים בפני עצמם. הסיבות הבאות בתור (שלגבי כל-אחת מהן הצביעו 9% מכלל הנשאלים) הן היעדר חיבוריות אינטרנט מובנית דוגמת דור שלישי (3G)/דור רביעי (4G); נתונים/מידע לא מדוייקים; אינטגרציה גרועה עם טלפונים חכמים (סמרטפונים) וקיומם בשוק של מכשירים חדשים בעלי רכיבים טובים יותר. הסקר נערך בברזיל, סין, דרום קוריאה, בריטניה וארצות הברית.
■ How Should Companies Handle Data From Employees’ Wearable Devices?, כתבה שפורסמה בעיתון Wall Street Journal ב- 22 במאי 2016 אומר כי שימוש המכשור לביש [Wearable] במקום העבודה מאפשר למעסיקים לעקוב אחר מידת הפיריון (פרודוקטיביות) ואחר אינדיקטורים הקשורים למצב רפואי/בריאותי של העובדים, דברים הגורמים לבעייה חריפה של שמירה על פרטיותם.
■ דו”ח של חברת המחקר Futuresource Consulting שפורסם ב- 22 ביוני 2016 אומר כי ההכנסות העולמיות של מכירות מכשור לביש גדלו בשיעור של 133% במהלך הרבע הראשון של שנת 2016 ל- 6 מיליארד דולר. הגורם העיקרי: מכירות Apple Watch – השעונים החכמים [Smartwatches] של חברת Apple, שהפכה לאחת מיצרניות השעונים הגדולות ביותר בעולם למרות שהמכירות של אפל בתחום זה קטנות יותר מאלה של יצרני השעונים המסורתיים Rolex ו- Swatch אך גדולות יותר מאלו של Citizen ושל Casio. המכירות של מכשור לביש דוגמת צמידי כושר ופעילות גופנית גדלו ברבע הראשון של השנה הנוכחית בשיעור של 18% ל- 10.7 מיליון יחידות [בין היתר בשל ירידה במחירים כשבשנת 2015 הירידה הייתה בשיעור ממוצע של 40%(-) בהשוואה לשנת 2014].
■ Global Wearables Revenues, ASPs & Price-Tier Forecasts by Type: 2013 to 2022, דו”ח של חברת המחקר eMarketer שפורסם ב- 22 ביוני 2016 אומר כי הכנסות המכשור הלביש צפויות לגדול בשיעור של 31% במהלכה של שנת 2016. את הנתח הגדול ביותר מההכנסות (62.4%) יתפסו השעונים החכמים [Smartwatches]. שיעור הגידול בהכנסות בין שנת 2016 לשנת 2022 יהיה 284%.