ריכוז עיקרי מחקרים חדשים בנושא מכשור לביש [Wearable Device]

Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, דו”ח של חברת המחקר IDC שפורסם ב- 15 ביוני 2016 אומר כי ברחבי העולם יימכרו עד סוף השנה הנוכחית 101.9 מיליון יחידות של מכשור לביש. לדברי International Data Corporation זה גידול בשיעור של 29% בהשוואה למכירות בשנת 2015. חברת המחקר מעריכה עוד כי בשנת 2020 צפויים להימכר 213.6 מיליון יחידות של מכשור לביש. בשנים 2015-2020 צפוי שיעור גידול שנתי מצטבר של 20.3%. נתח תחום השעונים החכמים [Smartwatches] יגדל משיעור של 41% מכלל מכירות המכשור הלביש בשנת 2016 לשיעור של 52.1% בשנת 2020.

Wearable Technology and the Internet of Things, דו”ח של חברת Ericsson ConsumerLab שפורסם ב- 8 ביוני 2016 בדק מדוע בעלי מכשירים לבישים מפסיקים להשתמש בהם. הסיבה הנפוצה ביותר (לדברי 21% מהנשאלים) היא פונקציונליות ושימוש מוגבלים. הסיבה השנייה (לדברי 14%) היא שאין מדובר במוצרים העומדים בפני עצמם. הסיבות הבאות בתור (שלגבי כל-אחת מהן הצביעו 9% מכלל הנשאלים) הן היעדר חיבוריות אינטרנט מובנית דוגמת דור שלישי (3G)/דור רביעי (4G); נתונים/מידע לא מדוייקים; אינטגרציה גרועה עם טלפונים חכמים (סמרטפונים) וקיומם בשוק של מכשירים חדשים בעלי רכיבים טובים יותר. הסקר נערך בברזיל, סין, דרום קוריאה, בריטניה וארצות הברית.

How Should Companies Handle Data From Employees’ Wearable Devices?, כתבה שפורסמה בעיתון Wall Street Journal ב- 22 במאי 2016 אומר כי שימוש המכשור לביש [Wearable] במקום העבודה מאפשר למעסיקים לעקוב אחר מידת הפיריון (פרודוקטיביות) ואחר אינדיקטורים הקשורים למצב רפואי/בריאותי של העובדים, דברים הגורמים לבעייה חריפה של שמירה על פרטיותם.

■  דו”ח של חברת המחקר Futuresource Consulting  שפורסם ב- 22 ביוני 2016 אומר כי ההכנסות העולמיות של מכירות מכשור לביש גדלו בשיעור של 133% במהלך הרבע הראשון של שנת 2016 ל- 6 מיליארד דולר. הגורם העיקרי: מכירות Apple Watch – השעונים החכמים [Smartwatches]  של חברת Apple, שהפכה לאחת מיצרניות השעונים הגדולות ביותר בעולם למרות שהמכירות של אפל בתחום זה קטנות יותר מאלה של יצרני השעונים המסורתיים Rolex ו- Swatch אך גדולות יותר מאלו של Citizen ושל Casio. המכירות של מכשור לביש דוגמת צמידי כושר ופעילות גופנית גדלו ברבע הראשון של השנה הנוכחית בשיעור של 18% ל- 10.7 מיליון יחידות [בין היתר בשל ירידה במחירים כשבשנת 2015 הירידה הייתה בשיעור ממוצע של 40%(-) בהשוואה לשנת 2014].

■  Global Wearables Revenues, ASPs & Price-Tier Forecasts by Type: 2013 to 2022, דו”ח של חברת המחקר eMarketer  שפורסם ב- 22 ביוני 2016 אומר כי הכנסות המכשור הלביש צפויות לגדול בשיעור של 31% במהלכה של שנת 2016. את הנתח הגדול ביותר מההכנסות (62.4%) יתפסו השעונים החכמים [Smartwatches]. שיעור הגידול בהכנסות בין שנת 2016 לשנת 2022 יהיה 284%.