ריכוז חדשות בנושאי אבטחת מידע וסייבר

עפ”י נתונים שלDow Jones VentureSource , משקיעים הזרימו כספים רבים לחברות אבטחה פרטיות. 12 חברות גייסו יותר מ- 100 מיליון דולר כל אחת מחברות הון סיכון. עם זאת חברות אבטחה פרטיות החליטו בשלב זה להקפיא תוכניות לצאת להנפקת ציבורית ראשונה (IPOs). אנשי הון סיכון ובנקי השקעות מעריכים כי שנת 2016 תהיה שנת המיזוגים והרכישות (M&A) למקצת מהחברות הללו ואילו מבחינת מקצת מהחברות האחרות זו עלולה להיות תחילת הסוף. חברות אבטחה מגובות הון סיכון גייסו אשתקד 3.3 מיליארד דולר לעומת סכום של 2 מיליארד דולר בשנת 2014.

דו”ח של חברת המחקר 451 Research אומר כי בשנת 2015 היו 133 עסקות מיזוגים ורכישות לעומת 105 עסקות בשנת 2014. עפ”י הערכתה תחום האבטחה יהיה המוביל בפעילות מיזוגים ורכישות בשנת 2016 כשלראשונה זה שש שנים הוא יהיה גדול יותר מתחום טכנולוגיית המובייל. תחומי משנה בולטים השנה יהיו אבטחת ענן, ניהול זהויות (identity management) ואנליטיקת אבטחה. “אבטחת סייבר היא שוק מפוצל מאוד ורבים מהמוצרים הם מוצרי נישה אשר אינם ‘מדברים’ זה עם זה”, אומרת חברת המחקר.

לדברי חברת המחקר Gartner, ההוצאות העולמיות על אבטחת מידע בשנת 2015 הסתכמו ב- 75.4 מיליארד דולר, גידול של 4.7% לעומת שנת 2014.

דו”ח של חברת מחקר אחרת מעריך כי השוק יגדל בשיעור גידול שנתי מצטבר של 9.8% בשנים 2015-2020.

מדד The 2015 Breach Level Index של חברת Gemalto

החדשות הרעות שמבשר המדד: כשלי אבטחה חשפו יותר מ- 707 מיליון רשומות ב- 2015 ב- 1,673 מקרים שונים של כשלי אבטחה. מדובר בכ- 1.9 מיליון רשומות הנגנבות מידי יום או כ- 22 רשומות הנגנבות מידי שנייה.

החדשות הטובות העולות מהמדד: ירידה של 3.4%(-) במספר כשלי האבטחה אשתקד לעומת 2014.

יחד עם זאת מדגישים עורכי המדד כי ייתכן בהחלט שמדובר בנתוני חסר משום שכמחצית מהחברות המדווחות על כשל אבטחה אינן יודעות בדיוק מהו מספר הרשומות שלהן שנגנבו.

בכשני-שלישים מהמקרים מדובר באירועים שבוצעו בידי גורמים זדוניים.

חוקרי אבטחה מאוניברסיטת טורונטו קנדה: מיישומוני Baidu הסינית ‘זולגים’ נתונים אישיים, נתונים שנאספו ושודרו בצורה לא מאובטחת מאלפי יישומונים המשתמשים בקוד שסופק בידי באיידו

לדברי החוקרים מ- Citizen Lab  באוניברסיטת טורונטו, ייתכן שמיליוני סינים נפגעו מזליגות הנתונים הללו. חברת באיידו עצמה אמרה כי טיפלה בבעייה שנבעה מקוד תוכנה לא מאובטח.

דיווח: מספר בתי-חולים בגרמניה נפלו קורבן לדרישות לתשלום כופר [Ransomware] תמורת ‘שחרור’ מערכות המידע שלהם

זאת עפ”י דיווח באתר החדשות הגרמני Deutsche Well. בית בתי-החולים הללו: Lukas Hospital/Neuss (בו במשך מספר שבועות חזרו לשיחות טלפון, משלוח/קבלת פקסים ורישומים בנייר ועט) ו-  Klinikum Arnsberg בצפון ריין ווסטפליה.

יצויין כי רק לפני מספר שבועות שילם בי”ח בקליפורניה 17 מיליון דולר ב- Bitcoin במקרה דומה.

דו”ח האבטחה הרבעוני של חברת  Akamai ל- Q4 2015

State of the Internet Security, דו”ח האבטחה הרבעוני של חברת  Akamai אומר כי ברבע הרביעי של שנת 2015 חל גידול של 40% במספר ההתקפות מניעת שירות מבוזרות [Distributed Denial of Service, DDoS].

הדו”ח מצביע על כך שהתקפות חוזרות ונשנות הפכו לנורמה: 24 התקפות כאלה בממוצע על כל יעד, שלושה יעדים היו נתונים ל- 100 התקפות כ”א ויעד אחר חווה 188 התקפות.