רדסיל: חשש בשל אפקט דומינו אפשרי בעקבות התגברות התקפות סייבר

22:46 25.04.2015

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , , ,

דו”ח של חברת RedSeal  שפורסם ב- 20 באפריל 2015 [במהלך כנס אבטחת המידע השנתי RSA Conference 2015 USA (שהתקיים בסן פרנסיסקו ב-  20-24 באפריל 2015)] אומר כי סקר שנערך בקרב מנהלים בכירים [מנכ”לים, מנמ”רים, מנהלי אבטחה ראשיים ומנהלי אבטחת מידע ראשיים] ממחיש היטב את הדאגה הגוברת לגבי השלכות אפשריות של התקפות סייבר באמריקה.

מרבית המנהלים הבכירים שנדגמו הכירו בכך שעבריינים סייברים מתוחכמים המפעילים התקפה מתואמת עלולים לזרוע הרס בקרב פעילויות עסקיות, לגרום לנזק משמעותי לשם מותג ואף להשפיע על חברות אחרות – לעיתים תעשיות שלמות.

רבים מהנשאלים הצביעו על העובדה שכיום מדובר בכלכלה מחוברת [networked economy]: השבתת רשת משמעותית בחברה אחת או ברשת אחת עלולה בקלות לפגוע או לזרוע הרס במישור המקומי, ברמת המדינה (state), במישור הלאומי האמריקני ואף ברמה הבינלאומית.

מנכ”ל חברת RedSeal אמר בתגובה לממצאי הסקר כי ” המחקר מעיד בבירור כי אבטחת תשתית הרשת כדי להבטיח פעילויות עסקיות נמשכות היא לא דאגה מופשטת: מדובר בנושא חיוני משום שהתקפה מוצלחת תהיה הרסנית ובעלת תוצאות מרחיקות לכת”.

עוד הוא אמר כי  “התקפה גדולה, מתואמת ומתוחכמת לא תישאר בין כותלי הארגון שהותקף. היא יכולה בקלות להניע אפקט דומינו ולגרום לנזקים נרחבים, להגיע לחברות במגזרים אחרים ואף לרשת הלאומית (…) רמת התחכום של התקפות סייבר גדלה בצורה דרמטית בשנים האחרונות”.