רגע לפני שחג הפסח מסתיים וחוזרים לבלוס חמץ

16:20 25.04.2019

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

פסח כשר בכוונת מכוון?

ביום שני, 15 באפריל 2019, פורסמה הודעה לעיתונות של הרבנות הראשית בה נאמר כי “חג הפסח מתקרב … ועדיין לא מכרתם את החמץ? הרבנות הראשית לישראל מאפשרת מכירת חמץ מקוונת מכל מקום בארץ ובעולם”.

לדברי ההודעה, “המכירה המקוונת מיועדת לאלו שאינם יכולים למכור חמץ באופן פיזי לרב”.

אלא שכנראה ללא במתכוון, מישהו ברבנות כתב באותה הודעה: “למכירת החמץ המכוונת לחצו כאן” והוסף קישור לביצוע המכירה (המקוונת) של החמץ.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

חופשה מרוכזת של עובדי משרד התקשורת (ושאר משרדי הממשלה) בחול המועד פסח

דומני שזו הפעם הראשונה בה אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אינו מבקר בחריפות את משרד התקשורת על כך שהוא מאפשר חופשה בת יותר משבוע לעובדיו במהלך חול המועד פסח/סוכות.

ב- 1.10.2018, פירסמתי אייטם כאן באתר וכתבתי בו בין היתר: ” בידיעה הראשונה שלו סיפר אבי וייס בהרחבה על הודעת משרד התקשורת שלא יפעל במהלך החג. מה הוא עשה כדי לתפוס את הרכבת האחרונה לפני שהיא יוצאת מהתחנה? ביום שישי, לדבריו: “ביום 21.9.18 בבוקר שלחתי את השאלה הדחופה לצמרת משרד התקשורת :”המשרד הודיע  שהוא יהיה סגור כשבוע וחצי בחג הסוכות? כולם הפכו להיות “ג’ובניקים”? אין שום תורנות? אין שום כתובת לטיפולים בתקלות, בהתנהלות שוק התקשורת וטיפול בתלונות ובבקשות אזרחים דחופות (אם תהיינה), לפחות בחול המועד סוכות? תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. כנראה חופשת הסוכות כבר החלה במשרד התקשורת ב- 20.9 ולא ב- 23.9. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם”.

אם איני טועה זו אינה הפעם הראשונה שאבי וייס כותב על החופשות הארוכות ואי-הפעילות של משרד התקשורת בתקופות חול המועד (בפסח ובסוכות). אבל הבה נהיה ריאליים: מדובר בסך הכל בשלושה ימים בחול המועד בהם ניתן היה להשאיר תורנים וממילא אלה אינם ימי עבודה מלאים אלא ימי עבודה קצרים. נכון שהמשרד סגור תקופה ארוכה זו אולם מדובר בהצטברות של ימי שישי-שבת, ערבי חג וחג, מדינת הגשרים (אלה העומדים על תילם ואלה שלא). לכן צריך להציג את האמת: שלושה ימי עבודה מקוצרים בלבד. ניתן להתווכח על מידת היעילות וההצדקה התפעולית של השארת תורנים לשלושה ימים אלו. אבל: שלושה ימי עבודה פוטנציאליים, לא תשעה.

לפני שנים היה נוהג המשרד להשאיר מספר מצומצם של תורנים בתקופות חול המועד (בפסח ובסוכות). כיוון שהאתר  הקודם של משרד התקשורת הוסר, לא ניתן להראות כיום איך במהלך השנים הדבר הצטמצם עד שנעלם כליל ובמקרה הטוב פורסמה הודעה קצרה שהמשרד רק יהיה סגור”.

השנה בחול המועד פסח היו בסך הכל ארבעה ימי עבודה, מקוצרים. כל משרדי הממשלה יצאו לחופשה מרוכזת בחול המועד.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

למקרה שהחמצתם (תרתי משמע), במוצאי החג הראשון של פסח כתבתי בחלון המבזקים של אתר זה: “נראה שבתקופה הקרובה אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ יפמפם שוב ושוב את הביטוי Deep State לגבי משרד התקשורת; במוצאי שבת/חג (20.4.2019) הוא משתמש בו בפעם השנייה כשהפעם הראשונה הייתה ממש לפני שבוע ימים במוצ”ש הקודם; ברור ממי הושפע אבי וייס לגבי השימוש בביטוי הזה (זה מצטט את זה; זה מראיין את זה בתוכניתו)“.

רק חשוב להבהיר: אבי וייס מדבר על Deep State ולא על Deep S _ _ T.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

למקרה שגם את זה החמצתם, במוצאי החג הראשון של פסח כתבתי בחלון המבזקים של אתר זה: שוב ידיעה ‘בלעדית’ של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ [מוצאי שבת/חג (20.4.2019)]: הפעם הוא מספר לנו על שימוע של משרד התקשורת “שלא פורסם אף הוא לציבור ולא עלה לאתר משרד התקשורת עד שנחשף ע”י סיני ליבל”; אלא שדבר השימוע הזה דווקא כן פורסם בשעתו ע”י משרד התקשורת, אני דיווחתי עליו כאן באתר זה ב- 21.10.2018 (הן כמבזק והן כידיעה מורחבת) ואבי וייס עצמו כתב עליו ב- 26.10.2018; מעניין שאבי וייס לא מהסס להדביק לאחרים את התואר Fake News.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מרבה לכתוב על “כל כלי התקשורת” או “כמעט כל כלי התקשורת” שמעתיקים ומדביקים את תוכן הודעות משרד התקשורת מבלי שהם מבינים דבר וחצי דבר. אבל הוא, מומחה הטלקום, לא עושה זאת כי הוא יודע מה מסתתר מאחורי הדברים.

בחודש האחרון אבי וייס ציטט שתי הודעות של משרד התקשורת בדבר עיצומים על שלוש חברות טלקום. והוא, שלא מעתיק סתם כמו האחרים, דווקא השאיר את שמות שלוש חברות התקשורת הללו במרכאות, בדיוק כמו שפורסם במקור בהודעות לעיתונות שפירסם משרד התקשורת.

זה מילא. אבל ב- 16 באפריל 2019, כשפירסם אייטם לגבי עיצום כספי על החברות גולן והוט, הוא כלל בו ציטוט מדבריו של מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן. וכך אבי וייס כתב באתר שלו במשפט האחרון של האייטם שפירסם: “משרד התקשורת ימשיך לפעול כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות ברשת האינטרנט כדי למנוע פגישה בקטינים”.

למען הדיוק, נתי כהן אמר “למנוע פגיעה בקטינים”. אבל רגע: הרי אבי וייס מבקר בחריפות את “כל כלי התקשורת” או “כמעט כל כלי התקשורת” שהם מעתיקים ומדביקים. האם הוא עצמו  מעתיק גם כן מבלי לקרוא את מה הוא מעתיק? על כך, כנראה, נאמר: כָּל הַפּוֹסֵל בְּמוּמוֹ פּוֹסֵל.

אגב, כשראיתי שמשרד התקשורת פירסם את ההודעה שלו עם הטעות (הפרוידיינית) הזאת, הפניתי תשומת לב הדוברות לכך והטעות אכן תוקנה בתוך זמן קצר באתר המשרד והאתר המידע הממשלתי.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

הידיעה ה’בלעדית’ של פסח השנה

לרגל חג הפסח פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שסווג על-ידו כ’בלעדי’, תחת הכותרת: חג פסח כשר ושמח לקוראינו!

ומה היה באותו אייטם ‘בלעדי’ אתם שואלים, למקרה שלא ראיתם אותו? הצעות איך לנקות את הסמרטפון לקראת פסח, אפליקציות חינמיות לפסח ועוד כמה דברים בסגנון.

בהמשך חול המועד, לאחר כמה ימים שהאייטם הזה המשיך להתנוסס בדף הבית של ‘טלקום ניוז’ תחת הסיווג ‘בלעדי’, שינמך אבי וייס את הסיווג מ’בלעדי’ ל’שיחת היום’. אלא שזה לא היה הסוף: ביום רביעי, 24.4.2019, בשעות הערב, האייטם הזה הוסר מדף הבית של האתר לחלוטין (זאת למרות שנותר עוד חג שני לפנינו).

שיחק אותה אבי וייס עם האייטם ה’בלעדי’ הזה, ולא בפעם הראשונה: כבר כתבתי על כך שבמספר חגים במהלך השנה הוא מברך את קוראיו ואייטם הברכה זוכה לסיווג ‘בלעדי’ [כמובן שהסיבה היא אחרת לגמרי: האתר שלו בנוי מראש כך שכדי להבליט אייטמים ולהעלות אותם לראש דף הבית, הם חייבים להיות מסווגים כ’בלעדי’].

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =