קספרסקי: 84% ממנהלי אבטחה המידע בצפון אמריקה סבורים שכשלי אבטחת סייבר הם בלתי נמנעים

18:57 27.10.2018

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

What It Takes to Be a CISO: Success and Leadership in Corporate IT Security, דו”ח של חברת האבטחה Kaspersky Lab שפורסם ב- 25 באוקטובר 2018, אומר כי 84% ממנהלי אבטחה המידע בצפון אמריקה סבורים שכשלי אבטחת סייבר הם בלתי נמנעים. הדאגה העיקרית של אותם מנהלי אבטחת מידע היא קבוצות פשיעה עברייניות המוּנָעות ע”י מניעים כספיים.

מהסקר שערכה חברת קספרסקי עולה עוד כי היעדר השפעה בקרב מועצות המנהלים של הארגונים מקשה על מנהלי אבטחת המידע להצדיק את התקציבים שהם זקוקים להם גדי להגן בצורה מתאימה על מערכות המידע של ארגוניהם.

מהסקר עולה עוד כי מנהלי אבטחת המידע סבורים שקבוצות פשיעה המוּנָעות ע”י מניעים כספיים (40%) והתקפות פנים ארגוניות זדוניות (29%) הן סיכוני אבטחת ה- IT הגדולים ביותר לעסקיהם כיום וכי את הסוג הזה של איומים קשה מאוד למנוע. למנהלי אבטחת המידע יש אתגר במקרים הללו משום שההתקפות מגיעות מפושעי סייבר ‘מקצוענים’ או משום שהן נעזרות בעובדים מתוך הארגון שדווקא אמורים להגן על העסק.

עוד נאמר בהודעה של קספרסקי כי הגידול באיומי סייבר בשילוב עם הטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים גדולים רבים עוברים כיום הופכים את תפקיד מנהלי אבטחת המידע לקריטי יותר ויותר בעסק המודרני. כיום, יותר מאי-פעם בעבר, הלחץ על מנהלי אבטחת המידע בעולם רק הולך וגובר.