קספרסקי: היגיינה דיגיטלית גרועה מסכנת את מרבית הנתונים האישיים של המשתמשים

Digital Clutter and its Dangers, דו”ח של חברת האבטחה Kaspersky Lab שפורסם ב- 29 במארס 2017 אומר כי תופעת הערבוביה הדיגיטלית [Digital Clutter] מאופיינת ע”י רמות גדלות של מידע המאוחסנות בטלפונים חכמים (סמרטפונים), מחשבי לוח (טבלטים) ומחשבים כאשר היגיינה דיגיטלית גרועה מסכנת את מרבית הנתונים האישיים של המשתמשים במכשירים הללו.

הגישה של משתמשים בנושא תחזוקת יישומונים במכשירים שלהם הופכת מידע רגיש במחשבים ובטבלטים לפגיעים במיוחד לאיומי אבטחה. המשתמשים נוטים להימנע מתחזוקה ראוייה של התוכן שנמצא במכשירים שלהם.

רק כמחצית מהאנשים בוחנים באופן קבוע את התוכן במחשבים ובטבלטים שלהם לעומת שיעור של 63% מהאנשים העושים זאת בקביעות לגבי הסמרטפונים שלהם. ניתן להסביר זאת בעובדה  שלסמרטפונים יש פחות זיכרון מאשר למחשבים ולטבלטים.

35% מהמשתמשים מחקו יישומונים מהסמרטפונים שלהם בשל היעדר שטח אחסון לעומת 13% שעשו זאת במחשביהם.

רבע מהמשתמשים אינם זוכרים מתי הייתה הפעם האחרונה שמחקו יישומונים שהיו מוקנים על המחשב שלהם לעומת 12 % מבעלי הסמרטפונים.

מדובר במצב בו שליש מהיישומונים במחשבי המשתמשים הם מיותרים לחלוטין: לא נעשה בהם שימוש אי-פעם אולם הם נשארים על הכונן הקשיח, תופסים שטח אחסון ואף מציבים מידע רגיש בסיכון.

65% מהמשתמשים מעדכנים יישומונים בסמרטפונים שלהם עם הופעת העדכונים דבר הגורם לעדכון טלאי האבטחה. לעומת זאת, סביר שמשתמשי המחשבים פחות יעדכנו יישומונים במחשבים. היחס הוא 48% מקרב בעלי הסמרטפונים לעומת 42% מקרב בעלי המחשבים.