קנליס: הרבע השלישי של 2015 — רבעון רביעי ברציפות של ירידות בשוק המחשבים האישיים בעולם

דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 30 באוקטובר 2015 אומר כי הרבע השלישי של 2015  היה רבעון רביעי ברציפות בו נרשמה ירידה בשוק המחשבים האישיים בעולם.

לדברי קנליס, ברבע השלישי של שנת 2015 חלה ירידה בשיעור של 14%(-) במכירות המחשבים האישיים העולמיות ל- 114.2 מיליון יחידות.

להוציא את צפון אמריקה, כל האיזורים הגיאוגרפים חוו ירידות בשיעור דו-ספרתי במכירות המחשבים האישיים ברבע השלישי של שנה זו, לרבות איזור EMEA שהירידה בו הגיעה לכ- 18%(-).

קטגוריית מחשבי two-in-one רשמה גידול בשיעור של 77% בהשוואה לרבע השני השנה וקטגוריית המחשבים הנישאים [notebooks] רשמה גידול בשיעור של 12% בהשוואה לרבע השנה השנה. הדבר נובע מההכנות לקראת הרבע הרביעי של השנה בו חלים חגי סוף השנה האזרחית ובאופן מסורתי יש קניות צרכניות רבות במהלכו.

במכירות מחשבי הלוח (טבלטים) נרשמה ברבע השלישי של השנה הנוכחית ירידה בשיעור של 20%(-). את שוק הטבלטים המשיכה להוביל חברת Apple עם ירידה בשיעור של 20%(-) במכירות ה- iPad כשלראשונה מאז הרבע השני של שנת 2011 מכירותיה היו מתחת ל- 10 מיליון יחידות והסתכמו ב- 9.9 מיליון יחידות. גם חברת Samsung רשמה ירידה דומה והמשיכה לתפוס את המקום השני עם מכירות בהיקף של 7.9 מיליון יחידות.