קנליס: ברבע הראשון של 2015 חלה ירידה של 7%(-) במכירות המחשבים האישיים בעולם

דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 7 במאי 2015 אומר כי ברבע הראשון של 2015 חלה ירידה בשיעור של 7%(-) במכירות העולמיות של מחשבים אישיים בכל הקטגוריות השונות ולרבות מחשבי לוח (טבלטים) והן הסתכמו ב- 115.7 מיליון יחידות.

מכירות המחשבים הנייחים נפגעו יותר מכל ורשמו ירידה של 13%(-) בכל האיזורים הגיאוגרפיים.

בשוק הנוטבוקים [Notebooks] המצב היה טוב קצת יותר אולם לאחר ירידה בשיעורים של פחות מ- 1%(-) במשך שני רבעונים הרי שברבע הראשון של שנה זו הירידה כבר הייתה בשיעור של 4%(-).

שוק מחשבי הלוח (טבלטים) ירד בשיעור רבעוני שנתי של כ- 9%(-) ל- 45.6 מיליון יחידות. שתי מובילות השוק – Samsung ו- Apple –  חוו ירידות בשיעורים דו-ספרתיים.

חברת Apple המשיכה להוביל במקום הראשון וזאת למרות שחוותה ירידה של 16%(-) בכלל מכירותיה ל- 17. 2 מיליון יחידות, מה שהוביל לנתח שוק של 15% לחברה.

חברת Lenovo במקום השני וחברת HP במקום השלישי רשמו שיעורי גידול חד-ספרתיים ברבע הראשון של שנת 2015 והגדילו את נתחי השוק שלהם.

במקום הרביעי ממוקמת חברת Samsung בפער לא גדול מחברת Dell במקום החמישי. לכל-אחת מהן נתח שוק של 8.2% ומכירות של 9.5 מיליון יחידות ו- 9.4 מיליון יחידות, בהתאמה.

חברת המחקר מעריכה כי הירידות בשוק המחשבים האישיים העולמי יהיו אף גדולות יותר ברבע השני של שנת 2015 לעומת הרבע הראשון של השנה הנוכחית.