קול קורא להגשת בקשות למלגה בתחום הביומטריה לתלמידי תואר שלישי לשנת הלימודים תשע”ו (2015-2016)

משרד המדע הטכנולוגיה והחלל בשיתוף עם משרד ראש הממשלה/הממונה על היישומים הביומטריים פירסם קול קורא להגשת בקשות למלגה בתחום הביומטריה לתלמידי תואר שלישי לשנת הלימודים תשע”ו (2015-2016).

במסגרת התכנית להגדלת מספר המדענים בתחום הביומטריה הוקמה קרן מחקרים לטובת קידום פעילות מחקר ופיתוח בישראל בתחום, באמצעות הענקת מלגות למשתלמים הלומדים לתואר שלישי אשר תכניות המחקר שלהם עוסקות בשאלות מדעיות העומדות בחזית הידע העולמי בתחום הביומטריה.

לצורך כך מבקשים המשרד והממונה לקבל בקשות של מועמדים למלגות לשנת תשע”ו (2015-2016). המלגה מיועדת לתלמידי תואר שלישי הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, אשר תכניות המחקר שלהם עוסקות בתחום הביומטריה.

נושאי המחקר המרכזיים המומלצים על ידי המשרד ועל ידי הממונה במסגרת הבקשות בקול קורא זה הם: התגוננות מפני גניבת זהויות ביומטריות ושימוש לרעה בנתונים ביומטריים באמצעים כמו אנונימיזציה של נתונים ביומטריים, ביומטריה ניתנת להחלפה/ביטול, הגנת מידע והצפנות של נתונים ביומטריים, שימוש מאובטח בביומטריה ברשת האינטרנט ועוד.

תינתן העדפה לתלמידים אשר יש בתוכניות המחקר שלהם פוטנציאל יישומי וכלכלי לשפר את יכולתה התחרותית של מדינת ישראל וכן למצב את ישראל בחזית המדע והטכנולוגיה בעולם וכן לתלמידים העורכים את מחקריהם בשיתוף פעולה עם חוקרים במרכזי המחקר והפיתוח הנתמכים ע”י משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל (ראה אמות מידה).

התקציב אשר הוקצה על ידי הממשלה לצורך קול קורא זה, לתלמידי תואר שלישי לשנת 2015 הינו עד 750,000 ₪, בכפוף לאישור תקציב המדינה ולזמינות תקציבית לשנת 2015. גובה המלגה יעמוד על סך של עד 250 אלף ₪ לתקופה של שלוש שנים.