צ’ק פוינט: ארגונים אינם ערוכים כהלכה להתגונן מפני הגידול הדרמטי של התקפות Zero-Day; ההתקפות על מכשירים ניידים ורשתות הן האיום הגדול ביותר על ארגונים כיום

The 2015 Security Report, דו”ח של חברת צ’ק פוינט טכנולוגיות תוכנה (Check Point Software Technologies) שפורסם ב- 2 ביוני 2015 אומר כי הגידול בהתקפות Zero-Day על מכשירים ניידים [‘נקודות החולשה בשרשרת האבטחה’] ועל הרשתות הארגוניות מהווה את האיומים הגדולים ביותר על ארגונים כיום.

נוזקת Zero-Day Malware מיועדת לנצל נקודות תורפה בתוכנה שיצרניה טרם מודעים להן.

דו”ח האבטחה השנתי השלישי של צ’ק פוינט קובע כי התקפות מוכוונות (targeted attacks) והאקטיביזם (Hacktivism) הגיעו בשנת 2014 לרמות הגבוהות ביותר שלהם.

בין הנתונים עליהם מצביע הדו”ח: 106 נוזקות לא-ידועות פגעו מידי שעה בארגון בשנת 2014, פי 48 לעומת 2013.

פושעי סייבר ממשיכים להשתמש ב- bots כדי להגביר ולהאיץ את התפשטות הנוזקה. 83% מהארגונים שנבדקו בשנת 2014 נדבקו ב- bots.

הדו”ח גם מדגיש כי השימוש ביישומונים מסוכנים טומן בחובו מחיר גבוה: יישומונים אלה הופכים לנקודות כניסה פגיעות אל הארגונים והם מסוכנים לארגון. 96% מהארגונים שנבחנו השתמשו לפחות ביישומון בעל סיכון גבוה אחד בשנת 2014, גידול של 10% לעומת השנה הקודמת.

אמנון בר-לב, נשיא צ’ק פוינט אמר כי “פושעי הסייבר של היום הם מתוחכמים וחסרי רחמים: הם אורבים לטרף בנקודות החולשה והתורפה שברשת, מתקרבים אל כל שכבת אבטחה כאילו זו הזמנה פתוחה לנסות לפרוץ אותה. על-מנת להגן על עצמם מפני התקפות, אנשי אבטחה וארגונים כאחד חייב להבין את טבען של הפרצות האחרונות כיצד הרשתות שלהם היו עלולות להיפגע”.