פרשת צנזורת אתרים המבקרים את ראש הרשות הפלסטינית ממשיכה להעסיק את החברה הפלסטינית

פרשת צנזורת אתרי אינטרנט פלסטינים אשר מבקרים את נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ממשיכה להעסיק את החברה הפלסטינית. הצנזורה בוצעה מוקדם יותר השנה.

Ahmad al-Mughni התובע הכללי של הרשות הגן ב- 29 באפריל 2012 על חסימת אתרים בידי הרשות הפלסטינית. הייתה זו התבטאותו הראשונה של התובע הכללי מאז שהתפוצצה הפרשה שבוע קודם לכן. הוא אישר כי מספר אתרים נחסמו מסיבות משפטיות לאחר ש”אנשים” הגישו תלונות נגד האתרים הללו שניהלו התקפות אישיות. אתרים נוספים נחסמו מסיבות ביטחוניות משום שכללו מידע לגבי ייצור פצצות.

הוא ציין כי בהיעדר חוק בנושא אינטרנט בגדה המערבית הוא פעל בתוקף ה- Press and Publications Law משנת 1995 וה- Penal Code משנת 1960.

Mashour Abu Daqqa שר התקשורת הפלסטיני חשף קיומה של הוראה סודית לחסום אתרי חדשות פלסטינים אשר ביקרו את נשיא הרשות הפלסטינית והאשים את התובע הכללי כמי ש”קבע חוקים משלו” כדי להצדיק את צנזורת האתרים. מאז התפטר שר התקשורת מתפקידו אם כי נימק את ההתפטרות בסיבות אישיות.

רבים מהאתרים שנחסמו מתוארים כנאמנים למוחמד דחלן, לשעבר ממנהיגי תנועת הפת”ח ומבקר חריף של ראש הרשות הפלסטינית מה שגרם לביקורת נרחבת כאילו מדובר בצעד המונע ממניעים פוליטיים.

שר התקשורת המתפטר אמר ב- 2 במאי 2012 בראיון לרדיו צרפת כי הפרשה מסיחה את תשומת הלב משביתות הרעב של אסירים פלסטינים הכלואים בבתי-כלא בישראל.